cabine losmaken uit Roco 5300 (vlottende cabine)

Gestart door BartT, 06 november 2014, 19:02:02 PM

BartT

Ik wil kraag het cabine-interieur van mij Roco 5300 (vlottende cabine) een beurt geven en een bestuurder plaatsen. Het lukt mij echter niet deze onderdelen los te halen uit de kap. Ik heb al van alles geprobeerd. Iemand tips?  Alvast bedankt, Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

OlivierV

In de gewone bolle neuzen heb ik die van van mij losgepeuterd met een kleine schroevendraaier en er dan zo'n lelijk chinees ventje ingezet. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: BartT op 06 november 2014, 19:02:02 PM
Ik heb al van alles geprobeerd.

Van alles is blijkbaar niet alles! ;D

Misschien is het nodig eerst de zijruiten er uit te halen om het kabineinterieur te verwijderen?
Ik gok maar,omdat het bij enkele andere loc's ook zo is...

;)

lux161


Dag,

De tweede kanten tegelijkertijd op het niveau van de zijruiten verwijderen en het kabineinterieur lospeuteren.
Normaal is dat geen probleem om het kabineinterieur uit te trekken en om een bestuurder te plaatsen.

Succes! ;)


Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

ems

Het cabine-interieur zit in de zijramen geklikt; Wat bij mij werkt is de volgende methode:
De zijkanten van de loc -ter hoogte van de zijramen- iets uitwijken en een kleine schroevendraaier tussen de zijruit en het cabine-interieur plaatsen. Hierdoor kan je het interieur omhooghalen en volgt de andere zijde vanzelf.
Als je toch aan het schilderen bent, verf dan ook gelijk de binnenzijde van de locneus zwart en plak de randen bij het cabine-interieur af. Dit scheelt enorm in lichtlekkage. Verder heb ik op de lampjes ook nog een stukje tape aangebracht. De foto's spreken voor zich:



Groet, Edwin

BartT

Bedankt voor jullie tips. Het is mij nu ook gelukt!

groeten,

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

bekie

Na voorzichtig priemelen lukt het wel. Niets foceren is de boodschap.
Een vrragje over de plaats van de bestuurder. Zit die, zoals voorzien in de cabine of aan de andere kant? M.a.w. Links of rechts in de cabine?
 

mark7758

Reeks 52/53/54 bollen neus.  rechts
Reeks 52/53/54 Vlottende cabine. Links
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bekie

Dank voor het duidelijke antwoord. Juiste plaats dus bij Roco.