Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

LA Yard, vreemdgaan in 0

Gestart door Ronald, 03 november 2014, 17:37:46 PM

Ronald

Ik ook ;) spijkeren heb ik inmiddels al veel ervaring mee, maar hier wordt het niet koud op de bielzen gespijkerd maar komen er platen tussen zoals in het grote voorbeeld. Voor dit deel van de baan is dat een hele partij, en ik ga die waarschijnlijk toch zelf produceren uit styreen. Die methode van legen en spijkeren is anders en dat is dan wel weer nieuw voor mij :)

Ronald

Oke, nog even wat postings inhalen.... vergeten te plaatsen. Dacht 't wel gedaan te hebben maar niet dus :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weinig nieuws, gisteren terug gekomen van Walferdange waar we een weekeinde vertoefd hebben. Daar nog wat Micro Engineering code 100 railstaven gekocht (17 stuks van een meter) van Pit Karges die dealer is van dat merk. We kunnen in principe dus verder! ;)



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo, rustig plannen we verder. Als je soms s'nachts werkt zoals ik dat doe pak je nog wel eens een A4'tje en begin je te krabbelen als het rustig is. Zo deed ik dat afgelopen nacht en heb opnieuw het plan neergezet met hoe ik de bebouwing wil:



Even ingekleurd met wasco krijtjes van het kleintje in huis :)

Linksboven denk ik een container yard te maken, die zie je daar toch wel vrij veel. Daarvoor wil ik toch een seinbrug uit de 80 - 90'er jaren in redelijk verval. Ik heb een bouwpakket van een H0 exemplaar en zal die dus op moeten schalen naar 0.  Verder natuurlijk het viaduct dat beide modules "scheidt". Rechtsboven industriele bebouwing, in het midden een zgn. yard gebouw en onderaan een stuk straatspoor met oliepomp. Begroening natuurlijk in de vorm van enkele LA palmen.

EDIT ik zie net dat de voorkant (rechts op de tekening) niet haaks op de bovenkant moet staan maar iets terug... foutje, ga ik aanpassen :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En vandaag:

Oke, we gaan weer rustig verder. Vanmiddag weer wat bielsmateriaal gehaald bij de heer Welberg (u allen bekend):



Na een gezellige bak koffie weer naar huis gereden en na het eten en alle verplichtingen de bakjes naar binnen gehaald. Het is te fris in de garage waar het spul normaal staat, en in de woonkamer is het lekker warm :) Aan de tafel eerst een kleine voorraad bielzen gezaagd wat ik gewoon met kapzaagje en verstekbak doe:



En dan een proefopstelling vinden. Het ontwerp is iets aangepast, ik krijg het linkse spoor niet zo scherp in de bak. Dat gaat wat flauwer worden. Een stukje straatspoor was de bedoeling maar dan wordt het wel heel krap. Ik leg nu een verwaarloosd stuk spoor naast de straat, dat is iets mooier van opzet:



De kleine bak; dit was hoe ik in het voorjaar gestopt was. het meest rechtse spoor boven is iets naar rechts ingetekend om mooier in de grote bak te komen:



En zoals het nu is na even wat bielzen gelegd te hebben:



Hart op hart liggen de twee rechtse sporen wel dicht op elkaar maar het kan. Had iets meer gemoeten maar dat ging niet.

Later!

DFS

Blijft interessant om te volgen!

Ronald


Ronald

Gisteravond voor het slapen nog een stapeltje bielzen geproduceerd:



Het zat en zit me toch niet lekker dat de sporen bij het binnengaan naar de grote module zo kort op elkaar liggen. De afstand tussen wat op het spoor staat is simpelweg te kort op elkaar. Daar ga ik op een later tijdstip spijt van krijgen (lees als het klaar is).

Situatie nu:





Situatie met een verlegd wissel:





Veel beter met meer ruimte. Kost me nu wat bielzen maar dat bespaard veel ergernis achteraf als het klaar zal zijn.
Dan wordt de situatie op de grote bak iets anders waarbij vanaf het wissel daar de sporen recht doorlopen. Dat geeft een speelser effect en lijkt ook wat op de situatie die in in 2011 zelf mocht ervaren in Bakersfield waar we foto's en films gemaakt hebben van een yard:



Waarbij jullie wel snappen waarom ik dit zo graag wil gaan bouwen :)
En dan wordt het zo:



Tussen loc en caboose komt een yard building, en die heb ik al op het oog. Het is een laserkit van GClaser:



Bron: http://www.rd-hobby.de

Later weer meer!

Ronald

En nog een kleine update voor vandaag. Eerst de oude stukjes gesloopt na het nieuwe uitgezet te hebben:





Daarna nieuwe bielzen geplakt van het eerste stuk wissel:



En het aansluitende spoor:



Het geheel is nu meer naar mijn zin en het ligt veel ruimer zo. Soms moet je 1 stap terug om er 2 vooruit te maken :)

Later!

Ronald

En nog een; de wissel ligt er nu ook in. Daarvoor wat oud spul weggehaald:



En nieuw spul neergelegd:



Later ;)

loebaske

amaai ik sta versteld van je kunst...

Stedahult

Krijg je binnenkort bezoek, je hebt zo een rap tempo te pakken  :D
Mvh. Steef

Ronald

@Eric; dank je, ik doe mijn best. Maar er moet nog steeds rail op ;)

@Steef; ze zeggen het  8)

Ronald

Laatste! Nog een doorkijkje:



En de laatste gezaagde bielzen nog even geplakt:



Welterusten :)

sdz1976


knappe dinges!!
Ben echt benieuwd naar het resultaat.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

janieburton

 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Rustig aan gaat 't verder hier. Een van de Atlas GP60's gaat voorzien worden vcan sound. Daarvoor een ESU XL sounddecoder aangeschaft via Ebay die nu onderweg is.
Het slachtoffer:

20161130_230452 by Ronald-45, on Flickr

Ook luidsprekertjes zijn er al, besteld via een Duitse Ebay winkel:

20161204_100905 by Ronald-45, on Flickr

De grote speaker is ongeveer 4 bij 7 cm, een zgn Visaton luidspreker. Die heeft diepere bas en moet voor beter geluid zorgen dan de standaard speakertjes. De kleine is 16 bij 30 mm en komt boven onder het rooster net achter de cab. De XL decoder heeft 2 aansluitingen voor speakers dus dat is ideaal in dit geval.

Gisteravond de binnenkant alvast bestudeerd. Er zit nu een Lenz Gold Maxi in, die zal voorlopig verhuizen naar de GP60 B unit die ik heb. Foto:

20161203_213211 by Ronald-45, on Flickr

En de loc van binnen:

20161203_214341 by Ronald-45, on Flickr

De decoder zal naar de binnenkant verhuizen, links achter de cab. Daar kan die rechtop netjes staan. Daardoor komt er goed ruimte vrij voor de grote luidspreker onder in de tank.

Wordt vervolgd!