Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Fiddle Yard

Gestart door DelticPower, 01 november 2014, 23:45:29 PM

DelticPower

Hallo, wist niet in precies waar ik dit moest plaatsen, maar als jullie hem verzetten geen probleem. Weet dat er hier op het forum nog al eens gedachten gewisseld zijn over fiddle yards. Vond een paar filmpjes hierover die ik jullie niet wil onthouden.
www.siebers.org De filmpjes over Siebwalde.

Groeten Jan

nb tekstcorrectie

Frank_N

Dank voor de inspiratie, Jan ;) En het smulwerk, man man 8)
Kost wat tijd om het allemaal te bekijken, maar dan zie je ook wat! (niet alleen de fiddle yard)
Ik vrees alleen dat dit soort projecten voor velen niet haalbaar zijn..
Groet van Frank

DelticPower

Hoi Frank,
Dat zou best wel eens anders kunnen zijn. Er staan nu op de dorpen vele varkensstallen leeg. Dat zie je op het filmpje ook. Een flinke renovatie en je kan aan de gang. Over kosten wordt er in de video's nergens gesproken. Onbelangrijk dus?  :D

Groeten Jan

Frank_N

Ik zou niet denken dat de kosten onbelangrijk zijn bij dit soort projecten.
De auteur heeft zich kennelijk geen kosten of moeite gespaard.
Het is volgens mij niet zo dat het ombouwen en upgraden van een leegstaande varkens stal zomaar geen kosten met zich meebrengt. De overheid zal beslist daar kosten tegenover stellen, in de vorm van allerlei belastingen.

Mijn persoonlijke mening na het bekijken van de video's (anderhalf uur??) is dat de kwaliteit (hoewel daar echt wel flink wat energie in en tijd werd gestopt) van de  achtergrond niet helemaal in overeenstemming is met de genomen moeite. Enige balans tov. de rest daarin lijkt iig. en mi. te ontbreken.
Natuurlijk heeft de auteur alle moeite gedaan om dat goed te krijgen. Menigeen kan van zo,n ruimte dromen....

Technies gezien is wmb. deze modelbaan een juweeltje, Jan!!

Groet van Frank

DelticPower

Ja Frank, dat zie je dikwijls bij zulke grote projecten. Bij een club zijn de dingen verdeeld, maar het lijkt hier een project van maar een of twee mensen. Wordt de aandacht helemaal op de fiddle yard gericht. (Dit was de tweede uitvoering) Dan komen andere dingen op de achtergrond. Kwam toevallig hierop toen ik op youtube filmpjes van Leuven aan het zoeken was. Ben daar geweest, was heel leuk, en een aardig gesprek gehad met Chris van het Groterdam gebeuren en MTE . Vandaag naar de treinenbeurs in Helmond, ook hier weer veel leuke banen en veel bekenden en ex-collega's gezien.
Groeten Jan.

Frank_N

Die Fiddle Yard werd uiteindelijk toch super opgelost! Knap staaltje enginering 8)
Tja...Dr. Knippenbergcollege had ik ook op het programma staan, maar te druk met de tuin enzo....beetje vergeten :(
Jammer dat ik er niet was, had je er graag willen ontmoetten!
Ben daar (geloof ik) 2 jaar terug geweest. Goede accommodatie, had daar twee leuke N bierwagentjes (waarvan een collectors item van FLM Urquel uit Tsjechie) gevonden en gesproken met de mannen van het 1-spoor gebeuren. Er was ook toen ook een goede presentatie van digitale systemen.
Groet van Frank

DelticPower

Jammer Frank, had je graag ontmoet. Er stonden enkele mooie n-banen. Heb zelf nog twee setjes NS-stroomafnemers en twee setjes Preiser NS-personeel gevonden.

Maar misschien tot binnenkort.

Groeten Jan

Frank_N

Stroomafnemers? Voor je 1200's? Kan ik me wat bij voorstellen...Good job! 8)

Groet van Frank