Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

n/a

verwijderd

rgp

#1
Dag,

het voelt aan dat er een tijdperk ten einde gaat en ook ik, als ex-m?rklinist betreur dat.
Maar de laatste tijd was de kwaliteit van bepaalde modellen niet meer in verhouding van hun prijs.
De grote fout die ze gemaakt hebben is om steeds anders te willen doen dan anderen, ook in het hot item digitaal.  Indien ze de standaarden van de anderen hadden aangenomen dan hadden ze in alle geval veel ontwikkelingskosten gespaard.  Ook de politiek van speciale tijdelijke modellen breekt hun zuur op.
Ik denk in ieder geval met veel plezier terug aan mijn banen met M-rails, conatrails, schakelrails en omschakelrelais (die veertjes waren een echte pest)
Hopelijk herpakken ze zich onder andere vleugels want dit monument mag niet verdwijnen.

Roland

ysbeer

#2
Markilin wordt dus opgekocht door een investerings maatschappij d.w.z
de firma heeft kennelijk nog levensvatbaarheid.anders steek men er geen geld in.
de kans dat grote saneringen,zullen volgen is groot,de productie zal zeer waarschijnlijk wel uit duitsland verdwijnen.
De inversterings maatschap is natuurlijk geen treinjes fabrikant,ze zal waarschijnlijk proberen andere voor marklin te interesseren.
Roco is zeker daar niet bij,het eigendom van ROCO ligt nog steeds bij de raifeisen landesbank die ten zij er iemand met een vreselijk goed bod komt,met roco zal doorgaan zolang hun verlies niet is goed gemaakt.

Rampzalig is de toestand zeker nog niet die z.g.n kleintjes zij er toch nog heel wat.Naast roco/marklin-trix

Fleischman
mehano
brawa
gutzold
piko
lenz (is nieuw)
lima
liliput
hornby
rivarossi
klein(oostenrijk)
tillig
hag
bemo
electrotren
kato
heljan
Alle maal redelijk van formaat en goede kwaliteit
Juist de kleine en middelgrot doe het uitstekend op dit moment
De hobby is heus nog niet verloren

wim

Tom

#3
LS models niet vergeten h?, maar als je hun programma ziet voor de komende 2 jaar dan denk ik dat we deze producent niet meer klein kunnen noemen.
Maar eerst eens zien wat daarvan in de winkels terecht komt.
Tom

jarikd

#4
Tom,

Schrap maar een paar zelfstandige kleintjes uit je lijstje.
Hornby is eigenaar van:
Lima, Rivarossi, Joueff, Arnold en Electrotren

Bachmann is eigenaar van:
Liliput, Graham Farish en Aristocraft

Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Havoc

#5
Daar gaat Z...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

#6
en klein was al van marklin

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tufken

#7
Kunnen we ook niet samenleggen met 22 man en het overnemen??[:p]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

#8
dat de holding maatschappij b.v hornby of bacman is heeft weinig in vloed,de firma s produceren elk hun eigen programma.
En zolang ze dat goed doen blijven ze bestaan

Tja Z en trouwens ook N (niet bijten a.u.b het is maar mijn mening)
zullen het moeilijk krijgen.
Volgens mij (maar wie ben ik)is de oostenrikse firma klein NIET van Marklin.
Uit welke bron stamt dit bericht.

Wim

tonycabus

#9
Volgens wat ik hoorde is ROCO al lang niet meer van de Raiffeisenbank, die wilde haar centen zo gauw mogelijk terugzien (het is immers een BANK!). Bachmann zou al eerder een bod op M?rklin hebben gedaan en toen dat geweigerd werd zouden ze Roco van de bank hebben overgenomen.
Maar 100 percent duidelijk is dat niet echt.
Dus als het zo verder gaat zullen er maar twee groten meer overblijven. En wat ziet mijn lodderig oog [;)]?
Dat IHC banden heeft met Bachmann... en geproduceerd wordt door Mehano. Wanneer gaat de produktie van de Sloveense firma ook naar China wegens 'te duur'?[:(][xx(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

#10
Onwaarschijnlijk
Wat wil bachman met nog een groot merk
Zich zelf concurentie aandoen.
Of liliput dumpen????? of roco ???
Maar ik weet het ook niet allemaal
maar laten we uitkijken voor doem senarios

wim


Jurgen

#11
Ik heb in ieder geval ook al gehoord dat Roco door Bachman overgenomen ging worden. Of het waar is weet ik niet. Ik heb het bij Het Spoor in Heverlee gehoord.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

#12
ik heb gehoord.
weet ik veel ,direct na zo iets duiken honderden verhalen op,de een nog sterker dan de ander.
ik heb gehoord dat de paus moslim wil worden,zal wel niet waar zijn maar het is in ieder geval een spannend verhaal,het einde van de kath.kerk.

wim

DelticPower

#13
Da Vinci Code 2 ??
Groeten van Jan

Tom

#14
M?rklin zou worden overgenomen door kingsbridge capital advisors.
Enkel waneer alle 22 aandeelhouders akoord gaan gaat de overname door.

Te lezen op de site van de pijl bij nieuws.

http://www.de-pijl.be/
Tom