Eerste stappen met pc-sturing

Gestart door conducteur, 29 oktober 2014, 23:08:00 PM

PietB

ik gebruik al jaren met grote tevredenheid deze
Geen problemen met updates en drivers.
Draaide éérst op een XP en nu op een W7 laptop.
Het is niet de goedkoopste, maar werkt altijd.

grt Piet.

conducteur

100 meter telefoonkabel voor loconet toegekomen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Jaja: mijn LocoBuffer en LocoIO module van Hans De Loof in elkaar gestoken en het lijkt te werken.... Heb nog 3 LocoIO modules liggen om in elkaar te steken.
De 4 stroomdetectie modules die ik al had liggen in de treinclub, dus om die aan de LocoIO modules te hangen zal ik moeten wachten tot vrijdag....

Als ik het goed begrepen heb kan ik indien ik de locobuffer via loconet verbindt met de intellibox en de loconet terugmeldmodules die gebruiken om de baan te verbinden met de pc ipv de seriële poort op de IB?

Software wordt vermoedelijk toch koploper omwille van véél functionaliteiten en gratis. Even naar Itrain gekeken, ziet er ook mooi programma uit, maar hangt toch een prijskaartje aan vast. Rocrail nog niet bekeken...
Zaal Forum

loebaske

Dat prijskaartje voor iTrain is toch redelijk voor de mogelijkheden 79€ heb ook lang overwogen wat ik zou gebruiken van beide (koploper) om de goede communicatie tussen de HDL hardware en iTrain is het toch het laatste geworden..

PietB

attn Rian:
Let op met de demo versie van Itrain daar zit geen loconet support in.
In de officiele versie en de proeflicentie versie is die ondersteuning er wel.

grt Piet.

conducteur

Heb dus op z'n minst de versie van 139€ nodig... ga eens navragen...
Zaal Forum

conducteur

OK dus... Heb een "USB" LocoBuffer van Hans De Loof, en enkele bezetmelders/terugmelders (noem het zoals je het zelf wil, voor mij is dat hetzelfde) via Loconet. (LocoIO module van HDL), een IB I. Ik heb m'n oude win xp laptop voorlopig in de treinclub gezet in afwachting van een andere oplossing...

Koploper staat geïnstalleerd... Database instelling staat op "loconet", maar is het wel mogelijk om via deze weg mijn terugmelders te gebruiken? In onderhouden-baan defenities-digitale onderdelen zie ik niet de mogelijkheid om dat te doen? Op zoek naar een ander programma?
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: conducteur op 22 november 2014, 00:25:15 AM
...Database instelling staat op "loconet", maar is het wel mogelijk om via deze weg mijn terugmelders te gebruiken? In onderhouden-baan defenities-digitale onderdelen zie ik niet de mogelijkheid om dat te doen? Op zoek naar een ander programma?

Rian, welkom in de wondere wereld van de PC treinbesturing  ::) ::) ::) ::) ...

Het gaat zeker, bij mij werkte dat maar vraag me niet meer hoe...

Ik zou zeggen: rtfm (wel de uitgebreide versie)...

[EDIT] Ik ben destijds begonnen met Koploper seriëel naar de IB1 en S88 melders rechtstreeks op de IB.  Beetje bij beetje ben ik overgestapt op Loconet en telkens wijzigingen in de database van Koploper aangebracht.  Vandaar dat ik niet meer op één, twee drie kan uitleggen hoe het bij mij werkte...
Groetjes, Peter

conducteur

tja... ik had de quick start guide van Chris Burger op de pc gezet om te kunnen bestuderen, gezien ik daar géén internet heb... Ga de volledige manual downloaden, bekijken en ook op stick zetten om vrijdag te kunnen meenemen.
Zaal Forum

PeterC

Groetjes, Peter