Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Jeep Minerva in H0

Gestart door Peter, 29 oktober 2014, 13:51:36 PM

Peter

Juist gevonden op het Franstalig MSM forum (TMM)
Prachtige modellen van een Minerva Jeep in H0
Te koop via Kit Nord
Maar in welke winkel hier. (of op een beurs of tentoonstelling,bv. zaterdag bij De Pijl????? )

http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,9141.0.html
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Bij De Pijl ga je deze nieuwe wagen niet zien.
Wel ga je er iets anders kunnen aantreffen, maar dan op vier draaistellen.

dieselfreak

Heel mooi! Dat roept herinneringen op aan de rijkswachtkazerne in de straat waar ik woonde met mijn ouders in de jaren 60, heb die jeeps toen regelmatig gezien.
MC

Gerolf

Daar wil ik er ook wel een paar van  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Minerva-Landrover:  is dit dezelfde in messing die, dacht 'k, op de vorige Modelspoormagazinetentoonstelling (*) op een stand werd voorgesteld ?
( of was het in Genk ?)

marc goovaerts

Inderdaad, prototypes zijn vroeger al op een aantal beurzen voorgesteld. En de 'making of' was het onderwerp van een uitgebreid draadje in oa het TMM-forum.

Huugooke

Aah, doet me denken aan mijn legertijd! Zo wil ik er ook wel één!
Een "Unimog" zal wel bestaan; en een "Bedford"?

Herwig

#7
Minerva-Landrover ~ legertijd:

Zou er ook zo'n   "para's"-versie worden gemaakt?  Met die 2 aparte halfronde veiligheidsruitjes vooraan ?
A° 1980 stond er eentje weg te roesten onder een afdak in Kleine Brogel. Strikt verboden om er mee te rijden, want verbruikte veel te veel.   Hij bolde trouwens erg slecht & onveilig, met gevaarlijke afwijkingen aan de stuurinrichting... .