Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Technieken uit het grootbedrijf.

Gestart door Hapag Lloyd, 18 december 2004, 19:56:00 PM

Hapag Lloyd

www.railway-technical.com/

Een beetje uitleg (Engels) over werking (traktie , remming ,...) van treinen.

tonycabus

Weer een goeie van Tom!
Die had ik nog niet gevonden. Een bank vooruit en een kus van de juffrouw!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Hapag Lloyd

Mag ik met de juffrouw ook op de bank liggen ? [:p][:D]

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door maxim

Verdorie Tom,
een z??r interessante link,
enne ik zou braaf zijn met de juffrouw,
je vrouw zal anders niet content zen [:D]



Ik ben een braaf manneke.[:o)]

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Even serieus: deze franse had ik al in de links staan, ook goed:
http://perso.wanadoo.fr/florent.brisou/
Een ingenieur bij Alstom die veel van zijn kennis deelt op zijn site.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Even serieus: deze franse had ik al in de links staan, ook goed:
http://perso.wanadoo.fr/florent.brisou/
Een ingenieur bij Alstom die veel van zijn kennis deelt op zijn site.

Tony





Ha , die gaan we nodig hebben als we binnenkort met de nieuwe Type 14 Prima-loks gaan rondbollen.  Met een Palmtop rechtstreekse depannage op stuurpost. [:D]

railbusje

Mijn schoonbroer woont 50km ten zuiden van Londen. Hij vertelde me onlangs dat er daar een paar mensen per jaar ge?ectrocuteerd worden omdat de electrische treinen daar geen bovenleiding gebruiken maar dat de stroom daar op de rails staat. Als ge daar eens valt op een overweg en beide rails tegelijk raakt zijt ge getoast.

Havoc

citaat:
Als ge daar eens valt op een overweg en beide rails tegelijk raakt zijt ge getoast.


Dit gebeurt via een derde rail die hoger dan de ander zit. Overwegen in engeland zijn heel zeldzaam, dus die slachtoffers zijn waarschijnlijk idioten die de sporen oversteken om een stukje af te snijden.

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

railbusje

Ik vind dat toch geen systeem meer van deze tijd. Dat is zeer geschikt voor in de metro en zo maar toch niet voor buiten.

Havoc

citaat:
Ik vind dat toch geen systeem meer van deze tijd.


Niet echt misschien, maar in het UK zijn tradities nu eenmaal sterker dan in de rest van de wereld. Langs de andere kant is electrische tractie in het UK eerder zeldzaam en rijden de treinen veel beter afgeschermd dan bij ons. Geeft trouwens veel minder optische milieuvervuiling.

Sommigen zijn van mening dat het hele UK inclusief inwoners van een andere planeet afkomstig is. Vaak moet ik die stelling toetreden...

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a


Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door duracell

Raar volkje die Engelsen



Strange ?

matti


 Ik zou trouwens nog niet eens willen weten wat het vervangen van dat verouderde derde-rail systeem door echte bovenlijding kost . [?]
en zoals gezegt geeft het eenfraaier zicht dan onze lijnen vol palen .

   [8]