Northlander Marklin

Gestart door janieburton, 19 oktober 2014, 11:39:33 AM

janieburton

Op een beurs een Marklin Northlander gezien, vraagprijs 1500€.
 

loebaske

Watte  :o :o :o is dat de prijs ???
Ik heb er geen idee van zenne...

Michael

Citaat van: janieburton op 19 oktober 2014, 11:39:33 AM
Op een beurs een Marklin Northlander gezien, vraagprijs 1500€.

't Is wat de gek der voor geeft, laat die winkelier der lekker mee blijven zitten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bellejt

twee jaar geleden was dit het resultaat bij verkoop :  Schatting veilingmeester: € 1.000 - € 1.375
Reken daar dan nog maar wat bij als er collectors zijn.Dit is wel voor de 3150 .Dus de originele en niet de vele namaak die er op de markt is.

PietB

Volgens de Koll catalogus is dit model (een 3150 in perfecte staat en met originele verpakking) 1050 € waard.
De 3150 is in een oplage van 5000 geproduceerd.
Dus 1500 is een rip-off, daar hoef je niet moeilijk over te doen.

Want de Koll gids is echt een authoriteit im Märklin land.

grt Piet.

janieburton

Het was een originele 3150 met de originele doos en ja ze was in goede staat de doos

Citaat van: PietB op 19 oktober 2014, 20:50:10 PM

Want de Koll gids is echt een authoriteit im Märklin land.

grt Piet.

Misschien voor Marklinisten maar het is een leidraad en als de Marklinisten dit willen volgen is hun recht maar er is ergens een artikel over deze Koll "bijbel" op het internet en als je dat leest dan "denk ik er het mijne van "

Als een verkoper iemand met een Koll gids op en beurs ziet lopen dan verhoogt hij minstens de prijs x4 van zijn Marklin modellen ::)

En zoals Michael het verwoord:

Citaat van: Michael op 19 oktober 2014, 19:21:33 PM

't Is wat de gek der voor geeft, laat die winkelier der lekker mee blijven zitten.

 

PietB

Citaat van: janieburton op 20 oktober 2014, 11:43:24 AM
Misschien voor Marklinisten maar het is een leidraad en als de Marklinisten dit willen volgen is hun recht
Ja maar je moet tenslotte ergens beginnen met je te orienteren.

Citaat van: janieburton op 20 oktober 2014, 11:43:24 AM
Als een verkoper iemand met een Koll gids op en beurs ziet lopen dan verhoogt hij minstens de prijs x4 van zijn Marklin modellen ::)
Ik geloof dat niet want dan raakt hij er nooit van af.
En in jouw eerste post zeg je dat het om een vraagprijs gaat, dat betekent dat er dan onderhandelings ruimte is, toch?

grt Piet.

janieburton

#7
Citaat van: PietB op 20 oktober 2014, 12:45:42 PM
Ik geloof dat niet want dan raakt hij er nooit van af.
grt Piet.

Je zou er versteld van staan wat een Marklinist soms wil geven voor het "toch" maar "hebben" van een bepaald model en dan niet te spreken over de staat van de doos.

Jaren geleden was hier in België een rage van Marklin goederenwagonnetjes met reclame van bekende merken, er waren de officiële wagonnetjes van Marklin( te herkennen aan een bepaald Marklin logo op het goederwagonnetje) en de niet officiële wagonnetjes aangekocht door bedrijven die ze dan zelf lieten bedrukken of" tamponneren" met hun reclame logo. (Zou het kunnen dat bepaalde clubs ze ook hebben laten bedrukken? of vergis ik me)

Er zijn toen de zotste prijzen betaald voor wagonnetjes met een bepaald reclamelogo op en als ik me niet vergis was één van de meeste gezochte wagonnetjes toen met reclame van "  Veuve Clicquot" erop(en ik weet niet of het een officiële Marklin wagonnetje was of niet)