Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Marklin 5506 TVM

Gestart door reeves, 01 oktober 2014, 16:02:18 PM

reeves

Weet iemand meer info over deze lok?
Jocadis?
Vanbiervliet?



Met dank

Tom

SuSke

#1
Zeer grote kans dat dit een VBV B-Models is :)

Meestal staat dat er aan de onderkant ook op (in het chassis ingegoten :) )


edit: even juiste merk erop gezet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

reeves

Suske,

Nee het is ne marklin 3466 delta , ddos is wit met aangepaste tekening ( de loknr is veranderd en de rode streep is bijgekleurd)

Ik weet da Jocadis blijkbaar op vraag van (goede) klanten loks omspoot naar speciale versies, maar vind geen uitsluitsel hieromtrend
De 5501 is zo een voorbeeld, staat op traintamarre

Over bovenstaande lok vindt ik niks terug,

Tom

SuSke

klopt dat het geen B-models is. Die heeft een Magelan-logo en die op de foto niet.

Aan andere info kan ik je niet helpen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krispy

Zou wel een vanbiervliet kunnen zijn , die hebben vroeger( voor ze B models hadden ) dacht ik  nl verschillende marklins in nieuw jasje uitgebracht , waarschijnlijk zo eentje  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt

mailtje sturen naar VBV.Je krijgt snel uitsluitsel hoor.

Rangeerduivel

Het is zeker géén B-models,dat zie je aan de schorten,
die hebben veel meer gelijkenis met de Marklin/Trix modellen.

;)

reeves

Van Biervliet

.5526
.5526 (grijze neus)
5533
Bovenstaande loks waren omgespoten digitale versies van de 5540

Jocadis

5501
?
?

B-models(door van biervliet)
5509 TVM
5515 Met blauwe band

De 5506 TVM ???

Groeten Tom

stevend

Je hebt ook nog de 5506 van Olaerts .
Daarvoor kan ik de front niet goed zien.
Maar zoals rangeerduivel al aangeeft ben ik ook geneigd voor en Marklin te gaan.
Maar dan wat veranderd , zoals het locnr.

Jurgen

Duidelijk een Märklin model.

Van Biervliet heeft er destijds enkele laten produceren en ze hebben een .800 of .801 nummer gekregen achter het originele nummer. Ik wil het gerust eens opzoeken, maar het is te laat nu, zal voor een andere keer zijn.
Normaal was het wel een digitale loc met digitale decoder, geen Delta. Loc-nummers ken ik niet meteen uit het hoofd maar er waren er wel 2 verschillende. Ik dacht dat er ook een IJzeren Rijn versie gemaakt was met grijze koppen.
Zit ergens vaag in het achterhoofd, nu moet ik dringend gaan slapen want morgen loopt de wekker weer veel te vroeg af!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Is een VBV , ik heb destijds de Trix-versie besteld bij hen , hier zijn de plaatjes van de locs .  ;)






bellejt

is een VBV .Gevonden onder de pagina's van B-models

     
     ref. nr.              
     20.108    DC =    Q2 - 2014    Locnummer:    5506
     20.808    DC = digitaal    Q2 - 2014    Stelplaats:    Kinkempois
     21.108    DC = digitaal sound    Q2 - 2014    Kleur:    Geel met groen band, TVM opschriften
     22.108    AC ~ digitaal    Q2 - 2014    Tijdperk:    V-VI
     23.108    AC ~ digitaal sound MFX    Q2 - 2014    Bijzonderheden:    Zonder plaat onder ruiten, met Magelan logo

Rangeerduivel

#12
Met een VBV,bedoelen jullie dan toch B-models?
Ik heb geen weet van een eigen 55 bij VBV...
Kijk en vergelijk met foto in post1,
De blauwe is een B-models,
De groene een Marklin/Trix
Het minieme verschil zit hem in de schorten,
bij Bmodels versmallen die,bij Marklin hebben ze bijna de breedte van de romp van de loc


;)

Het stof krijgen jullie er gratis bij!

;)

bollen neus

Hoe dat ge het draait of keert het zal zeker een 55 blijven en das zeker de zekerheid dus.
Den Eric.

reeves

De lok is een Marklin, zie roosters op het dak, geen (nieuwe) b-models, lok is ook meer dan 5 jaar oud,

Hier enkele andere broertjes







bron,  Traintamarre en zij hebben hem van Traintrade

Tom