Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Novegro 2014 nieuws van de grootste italiaanse beurs

Gestart door eve, 26 september 2014, 08:51:58 AM


loco

Een verrassing. ACME laat haar versie zien van de Eurofima rijtuigen. Bij ons ook bekend als I6. Voor zover ik weet hebben ze geen plannen om hiervan een Belgische versie te maken. Er zijn nochtans geen afspraken gemaakt met LS Models. Van LSM heb ik nog geen afgewerkt exemplaar gezien. Misschien op de expo in Leuven. Misschien.

doomslu

Vreemd. In Nürnberg was er wel sprake van Belgische versies. We zien wel...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 26 september 2014, 09:58:42 AM
Vreemd. In Nürnberg was er wel sprake van Belgische versies. We zien wel...
in ieder geval een oranje dacht ik (1 en 2 de kl?) en een slaaprijtuig (paars-roze) meen ik al eens gezien te hebben in een aankondiging !
Groeten Peter ;)

doomslu

Over ACME, in de Nürnberg bijdrage van MSM:
Bij ACME komen ook enkele Belgische rijtuigen van het type I6. Enerzijds gaat het om een setje van een 1°klasse I6 in new look met fietsafdeling en een tweede klasse I6 in C1 livrei zoals ingezet op internationale verbindingen.
Anderzijds brengt ACME een set van drie uit met 2 I6' slaaprijtuigen in blauwe livrei met roze band, in combinatie met een rood/blauw MU rijtuig van de NMBS.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


doomslu

Dat is een Os.Kar, die was er al in Nürnberg: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/2014-nurnberg
edit: zie ook MSM 134.
Ik vraag me trouwens af wanneer de productie zal starten (niet dat ik er zit op te wachten...)  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loco

Citaat van: doomslu op 26 september 2014, 13:41:19 PM
Over ACME, in de Nürnberg bijdrage van MSM:
Bij ACME komen ook enkele Belgische rijtuigen van het type I6. Enerzijds gaat het om een setje van een 1°klasse I6 in new look met fietsafdeling en een tweede klasse I6 in C1 livrei zoals ingezet op internationale verbindingen.
Anderzijds brengt ACME een set van drie uit met 2 I6' slaaprijtuigen in blauwe livrei met roze band, in combinatie met een rood/blauw MU rijtuig van de NMBS.

Dat is goed nieuws dat mij ontgaan was. Waarschijnlijk gaan we in Leuven meer vernemen op de stand van Elotrains. Tenminste als ze aanwezig zijn met een stand.