Nieuws:

Nu in MSM 255 TEST: ROCO Nightjet Nieuwe generatie * Arnold BLS Re4/4 * PIKO NS ICR stuurstandrijtuig * PIKO Cementwagen

Hoofdmenu

Handleiding UH 67810 Servo decoder met relais

Gestart door Michael, 10 september 2014, 19:34:25 PM

Michael

Heeft iemand deze servo decoder (UH 67810) met relais in gebruik en hoe sluit je deze aan, hoe sluit je het puntstuk van een tillig wissel hier op aan?

Ik wil deze decoder aanschaffen voor het schakelen van mijn tillig wissels, maar kan nergens een handleiding ) in het nederlands of engels) vinden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Cozzy

Hoi Michaël,

Ik gebruik deze decoders op mijn baan (in wording).
Op zich valt het erg mee qua aansluiting/instelling.

De decoder biedt plaats voor het aansturen van 4 servo's.
Voor de polarisatie van elk puntstuk (4) zijn er drie aansluitingen:
- rode draad (spoorstaaf)
- bruine draad (spoorstaaf)
- oranje draad (puntstuk)
Afhankelijk van de stand van je wissel schakelt het interne relais het puntstuk met of de rode, of de bruine draad waardoor je polarisatie gebeurd.
Per servo aansturing is er ook een driepolige stekker voorzien waar je de servostekker kan op pluggen voor de aansturing ervan.
Verder heb je nog twee aansluitingen voor de voeding van de decoder (niet de spoorspanning of DCC spanning gebruiken maar rechtstreeks van een aparte te voorzien trafo)

Afregelen is vrij makkelijke in combinatie met een Intellibox (als je die gebruikt), staat ook netjes uitgelegd in de handleiding.
Eventueel kan ik de handleiding nog wel ergens terugvinden in NL)

Succes!
Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

PietB

Michaël, mocht het bij Tom niet lukken hij staal op mijn site:
www.modelbaan.ath.cx/
Documenten -> Uhlenbrock -> pagina 2
Onderaan de lijst staat de handleiding van de 67810.

grt Piet.

INFO

Piet, dat is gewoon de duitstalige, die staat ook op de site van Uhlenbrock, dat was dacht ik niet de vraag.  ;)
Maar hier is de Engelse
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/249451-an-01-en-UB_SERVODECODER_MIT_SCHALTAUSGANG.pdf

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michael

Citaat van: INFO op 11 september 2014, 16:05:02 PM
Piet, dat is gewoon de duitstalige, die staat ook op de site van Uhlenbrock, dat was dacht ik niet de vraag.  ;)
Maar hier is de Engelse
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/249451-an-01-en-UB_SERVODECODER_MIT_SCHALTAUSGANG.pdf

Groetjes

Wim bedankt voor de Engelse versie en je hebt gelijk, maar Piet toch bedankt voor het meedenken.

Citaat van: Cozzy op 11 september 2014, 12:50:14 PM
Hoi Michaël,

Ik gebruik deze decoders op mijn baan (in wording).
Op zich valt het erg mee qua aansluiting/instelling.

De decoder biedt plaats voor het aansturen van 4 servo's.
Voor de polarisatie van elk puntstuk (4) zijn er drie aansluitingen:
- rode draad (spoorstaaf)
- bruine draad (spoorstaaf)
- oranje draad (puntstuk)
Afhankelijk van de stand van je wissel schakelt het interne relais het puntstuk met of de rode, of de bruine draad waardoor je polarisatie gebeurd.
Per servo aansturing is er ook een driepolige stekker voorzien waar je de servostekker kan op pluggen voor de aansturing ervan.
Verder heb je nog twee aansluitingen voor de voeding van de decoder (niet de spoorspanning of DCC spanning gebruiken maar rechtstreeks van een aparte te voorzien trafo)

Afregelen is vrij makkelijke in combinatie met een Intellibox (als je die gebruikt), staat ook netjes uitgelegd in de handleiding.
Eventueel kan ik de handleiding nog wel ergens terugvinden in NL)

Succes!
Groeten,
Tom

Tom als je voor mij de NL versie nog kan terug vinden ben ik helemaal blij en bedankt voor de uitleg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Citaat van: INFO op 11 september 2014, 16:05:02 PM
Ai Wim, bedankt ik heb de vraag niet goed gelezen.
Sorry Michaël

grt Piet.

Cozzy

Hallo Michael,

documentje gevonden!
Via de link hieronder kan je het downloaden, anderen die dan ook interesse hebben kunnen er dan ook aan: http://users.telenet.be/tcosemans/Diversen/Uhlenbrock_67810_Handleiding_NL.pdf

Hieronder ook nog een interessante link mbt de decoder (ik vermoed dat ik langs deze weg destijds aan het document gekomen ben, alleen is die specifieke verwijzing helaas niet meer actief).
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,29125.0.html

Als je nog vragen hebt geef gerust een seintje!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michael

Tom bedankt voor de NL handleiding, op mijn zoektocht ook het draadje op het andere forum gelezen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154