Nieuw belsignaal overwegen

Gestart door Bolje, 09 september 2014, 08:19:42 AM

bollen neus

Citaat van: doomslu op 11 september 2014, 13:23:45 PM
;D

Bijvoorbeeld:

Ik gok op de onderste rechtse wolk voor de juiste sound?
Den Eric.

janieburton

 

rgp

Frans,

Sorry, maar ik ben het niet eens met je volgorde.  Veiligheid zoals zoveel andere dingen begint IN EERSTE INSTANTIE bij het individu, maar die laatste schuift alles permanent af op de maatschappij. Het is altijd de schuld van een ander.

En die maatschappij is VEEL TE SOCIAAL (waardoor de ECHTE sociale gevallen buiten het vangnet vallen).

vb: Aan een overweg werd een extra slagboom en dito licht geplaatst nadat een fietser gegrepen was door een trein.  Had dat "kieken" zijn ipod niet op (waardoor hij de bel niet kon horen) dan had niet dood geweest.  En van die lamenterende ouders krijg ik dan helemaal het s...t (ze hadden beter ervoor gezorgd dat hun kind bewust was dat een ipod en fietsen niet kan tegelijk).

Ik zie DAGELIJKS mensen te voet of fietsend oversteken als de bel en of de slagbomen dichtgaat, alhoewel ze er al zijn (maar nog staan te kletsen aan de andere kant van de overweg).  waarom dat men deze - boven de wet geplaatste WEGGEBRUIKERS - niet op dezelfde manier beboet als een automobilist is voor mij discriminatie.

Als men inderdaad de beelden expliciet laat zien, ALLE kosten doorrekent dan zal er wel een omwenteling komen in het gedrag van het mensDOM. Ik he dus geen medelijden met die onnozelaar die doodgereden wordt omdat hij nog even rap arap wou doorrijden.

Roland


SuSke

Roland,
Het is net omdat het bij de mensen nog steeds niet doordringt dat veilig gedrag een houding, een instelling vanje eigen geest is dat je wel de andere dingen moet gaan doen.
Maar je hebt gelijk, als eerste moet daar staan: "Je eigen gezond verstand gebruiken".
Alleen vraag ik me af wanneer onze "schepper" dat van het lijstje "noodzakelijke uitrusting van een mens" geschrapt heeft.
De rest komt daarna en is alleen maar preventief of in het ergste geval curatief.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke


stevend

Als ik de foto op een pakje sigaretten zie , heb ik helemaal al geen zin meer om te experimenteren.
Maar als m'n ma het nu zegt of brult dat dit niet goed is , kon mij geen worst schelen.

Met het bel gerinkel te veranderen zal het nog altijd m'n koude kleren niet raken .
Maar plaatst daar het wrak ( moreel verantwoord voor de nabestaanden ) om aan te tonen wat
de gevolgen zijn.
Het zelfde trouwens voor ronde punten , voor mij mogen die " kunstwerken " verdwijnen . Maar met
een opgezet ongeval op dit punt , zal m'n 2 keer nadenken om na het punt vlug voorbij te steken en
middelvinger te tonen.   

chef garde


Bolje

Vele groeten,
Ronald

janieburton

Citaat van: rgp op 11 september 2014, 15:17:19 PM
Frans,

Sorry, maar ik ben het niet eens met je volgorde.  Veiligheid zoals zoveel andere dingen begint IN EERSTE INSTANTIE bij het individu, maar die laatste schuift alles permanent af op de maatschappij. Het is altijd de schuld van een ander.

Roland

Juist, de mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet meer.

Citaat van: rgp op 11 september 2014, 15:17:19 PM
Frans,

En die maatschappij is VEEL TE SOCIAAL (waardoor de ECHTE sociale gevallen buiten het vangnet vallen).

Roland


Nogmaals de nagel op de kop.
 

loebaske

Bedoel een foto van die nieuwe bel, van de oude weten we hoe die er uit ziet, die leek zoals op de oude wekkers van vroeger...

Bolje

Citaat van: loebaske op 12 september 2014, 07:56:56 AM
Bedoel een foto van die nieuwe bel, van de oude weten we hoe die er uit ziet, die leek zoals op de oude wekkers van vroeger...
In de link op de eerste post kun je vragen stellen.
Misschien doen? Misschien krijg je een afbeelding? Proberen zou ik zeggen.
Vele groeten,
Ronald

Klaas Zondervan

Op die site van Infrabel kun je doorklikken naar een foto van de nieuwe bel. Midden onder op de pagina.
Zo te zien is het een vierkant luidsprekerkastje dat op de paal wordt gemonteerd.

chef garde

Citaat van: loebaske op 12 september 2014, 07:56:56 AM
Bedoel een foto van die nieuwe bel, van de oude weten we hoe die er uit ziet, die leek zoals op de oude wekkers van vroeger...
Dat zal niet misstaan op uw minibaantje!   ;)

loebaske

hahahaha Wouter, neen daarom wou ik die foto niet....