Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Tankdepot

Gestart door ERVIN, 29 augustus 2014, 18:56:10 PM

ERVIN

Omdat er hier heel wat diesels dagelijks aan het werk zijn , ben ik momenteel alles eens aan het bekijken om een tankdepot te gaan maken , gelukkig heb ik , dankzij een mede forumlid , hele mooie foto's van een " echt " tankdepot gekregen zodat ik alles eens rustig kan bekijken hoe ik het moet gaan maken.

Voorlopig staat een deel van het tankdepot , maar alles staat en ligt nog los.


mark7758

Ziet er leuk uit. Ga zo door.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Mag ik dan bij U komen tanken?

ik rij ook met veel diesels!!! :D :D

;)

ERVIN

Tuurlijk Rudy , hoe meer diesels hoe beter hé. ;)

B_Modelbouw

Nog enkele grote opslagtanks ernaast en 't komt helemaal goed ... En wat vervuilen zal ook nog wel gebeuren ...
Wat vettige brandstofsporen bij de brandstofslangen en een lek opvang onder je sporen, anders heb je de groen tegen ;o)

Tegenwoordig vindt je zulke tankinstallaties in privé uitbating, dus zeker niet mis dat een Crossrail (of is 't een HGK) naast
een Captrain kan staan tanken ... En wat is de prijs van de diesel daar in Mol ?

 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Een van de meest vindbare tankstations voor internationaal(vrachtwagen en loco's) is AS24

;)


SuSke

Erwin, misschien toch even de commentaren natrekken die er vroeger reeds gegeven werden op je werk, zeker in de richting van de grootte van de verstijvingsplaten aan de kolomvoeten. Die zijn echt wel te gigantisch.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Yep , ik heb je vorige reactie zeker in het achterhoofd gehouden Suske , dat komt in orde. ;)

ERVIN

Even iets anders aan het proberen geweest , maar dat komt wel vlakbij het tankdepot te staan , natuurlijk nog niet af hé , maar het begin is gemaakt.  ;)


B_Modelbouw

Een Antwerpen Noord look proberen te creëren ...

Wat me wel opvalt nu is de enorm zware constructie voor enkel een luifel te dragen, de ribben aan de voet heb je al kleiner gemaakt. Maar de poort opening lijkt dan weer veel te klein. Ik zie machinist met E-lok de poort er al uitrijden ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ERVIN

Die zware constructie is volledig conform de werkelijkheid hoor....  ;)



Ik ben nog maar alles aan het bekijken natuurlijk voor dat gebouw hé Bert , dus ik ga je raad opvolgen en de toegangspoorten hoger maken. THX.  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 31 augustus 2014, 08:35:41 AM
Een Antwerpen Noord look proberen te creëren ...

Wat me wel opvalt nu is de enorm zware constructie voor enkel een luifel te dragen, de ribben aan de voet heb je al kleiner gemaakt. Maar de poort opening lijkt dan weer veel te klein. Ik zie machinist met E-lok de poort er al uitrijden ;)

Elok's komen hiet toch niet tanken?
Kan best een loods zijn voor onderhoud/herstellingen aan diesels.
Citaat van: ERVIN op 31 augustus 2014, 11:34:31 AM
Die zware constructie is volledig conform de werkelijkheid hoor....  ;)



Ik ben nog maar alles aan het bekijken natuurlijk voor dat gebouw hé Bert , dus ik ga je raad opvolgen en de toegangspoorten hoger maken. THX.  ;)

Op het rechtse spoor is ook geen bovenleiding te zien...

;)

OlivierV

Bwa het is denk ik wel handig dat je in een werkplaats voor locs zowel e-locs als diesels kan afhandelen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

itchy

Citaat van: OlivierV op 31 augustus 2014, 12:17:05 PM
Bwa het is denk ik wel handig dat je in een werkplaats voor locs zowel e-locs als diesels kan afhandelen. ;)
Klopt, maar niet zelden heb je in één TW (tractiewerkplaats) verschillende gebouwen: de WDT (werkplaats dieseltractie) en de WET (werkplaats elektrische tractie).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

SuSke

Citaat van: B_Modelbouw op 31 augustus 2014, 08:35:41 AM
Een Antwerpen Noord look proberen te creëren ...

Wat me wel opvalt nu is de enorm zware constructie voor enkel een luifel te dragen, de ribben aan de voet heb je al kleiner gemaakt....

Maar ik zou ze nog veel kleiner maken, vergelijk het maar even met de foto van het origineel.
Op schaal zijn die ribben hooguit 2x2mm.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.