Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Superen V100

Gestart door adrievans, 24 augustus 2014, 12:51:12 PM

adrievans

Ik heb een Fleischmann V100 die ik ooit zou willen superen (handgrepen,roosters, enzo).
Weten jullie firma`s die dat kunnen leveren,de volgende heb ik zelf gevonden:
Weinert (hoofdzakelijk stoomloc`s)
Krüger   (zeer bruikbaar)
Neumann  (website buiten werking)

Peter

Asrie,

Er bestaan super sets voor het ferfijneren en detaileren van de Roco V100 (DB versie) maar in hoever die bruikbaar zijn op de Fleischmann lok weet ik niet
Bij wagenwerk hebben ze alvast wat

http://www.wagenwerk.de/h0de/fahrzeugbauteile.html?fahrzeugtyp2=168&p=10&spurweite=49

En een heel artikel over het verbeteren/superen ,  alleen.... ook weer voor het Roco model

http://www.heckmann-modellbahn.de/html/body_br_212_von_roco.html
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

kruger is spoor 1 (en als de man zin heeft te reageren spoor 0). Dirk Neumann is gestopt met z'n, ook spoor 1, activiteiten.

adrievans

Citaat van: Kees-Jan op 24 augustus 2014, 15:57:28 PM
kruger is spoor 1 (en als de man zin heeft te reageren spoor 0). Dirk Neumann is gestopt met z'n, ook spoor 1, activiteiten.

Op kruger zijn website staan ook andere schalen onder andere HO,weet jij meer dan ik?

Kees-Jan

Probeer maar eens wat te bestellen...... Tis mij nog nooit gelukt.

adrievans

Citaat van: Kees-Jan op 24 augustus 2014, 18:16:35 PM
Probeer maar eens wat te bestellen...... Tis mij nog nooit gelukt.

Ik geloof je direct,jammer,weer een droom minder.  >:( :'(

Huugooke

Kom kom Adrie, de lol is juist het opzoeken met foto's van het echte "beest", of je zelf wat kan uitvogelen. Handgrepen bijvoorbeeld zijn al gemakkelijk te maken, en dan nog een boortje van de juiste maat...

eve

Citaat van: adrievans op 24 augustus 2014, 18:46:40 PM
Citaat van: Kees-Jan op 24 augustus 2014, 18:16:35 PM
Probeer maar eens wat te bestellen...... Tis mij nog nooit gelukt.

Ik geloof je direct,jammer,weer een droom minder.  >:( :'(

Ik heb enkele tijd terug een H0 model van Krüger besteld en gebouwd. Geen problemen met bestellen, nabestellen, vragen ed. Steeds correct behandeld geworden.

Erik

Kees-Jan

Dan heb je geluk gehad. V100 onderdelen besteld voor klanten net als super sets voor de 218 (ook voor een klant) maar nooit antwoord gekregen..... Zelf dus maar gemaakt (roosters voor de v100 en de baanschuivers voor de 218).

adrievans


Ik heb enkele tijd terug een H0 model van Krüger besteld en gebouwd. Geen problemen met bestellen, nabestellen, vragen ed. Steeds correct behandeld geworden.

Erik
[/quote]

Ik heb op de door peter aangegeven link van wagenwerk ontdekt dat zij kruger artikelen verkopen,dus via die kant maar eens kijken.