Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Herstelling / Glaverbel / glasvervoer

Gestart door argilla, 17 april 2006, 12:55:56 PM

argilla

Gevolg van een ontsporing en val van op een hoogte van 1.20 m. Je moet maar pech hebben xx(:(
imgIMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/herstellingen%20H0/PIC_0009.jpg/IMG/img


Hoe kan ik dit herstellen, met welke matrialen, lijm enz.....
iemand enig idee. Dank u
(Het maakt deel uit van 3 wagons Glaverbel/glasvervoer van Kleinbahn)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

guy holbrecht

Argilla,

Ik denk dat dergelijke zaken met wat plastikard perfect te repareren zijn. Een stukje plaat van 1 mm voor de kop en 0.5 voor het driehoekje (maar dat staat er precies nog). Voor de handgreep bovenaan kan je met wat messing werken of ook hier een strip plastikard gebruiken.
Het afgebroken stuk kan je volledig wegnemen, zodat je er een rechthoekje kan inkleven. Daarna afwerken met wat strips en op zoek gaan naar de juiste verf en je wagen kan weer de baan op. En als de verf wat verschilt van kleur, dan is dat nog geen ramp. Je moet maar eens een goederenwagen in het grootbedrijf bekijken. Daar merk je vast ook alle tinten van bruin tot roest.

Groeten,
Guy

janjozef

zeg argilla heb je het afgebroken stuk nog indien ja dan kan je het er terug opkleven gewoon met kibri lijm een beetje bijwerken met tamiya vulmiddel afschuren en bijschilderen.
Anders zie guy

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

kibri lijm werkt niet.
Het stuk er in lijmen met seconde lijm wil meestal wel lukken.
Ik zou hem wat vervuilen dan zie je er niks meer van

wim

argilla

citaat:
Geplaatst door janjozef

zeg argilla heb je het afgebroken stuk nog indien ja dan kan je het er terug opkleven gewoon met kibri lijm een beetje bijwerken met tamiya vulmiddel afschuren en bijschilderen.
Anders zie guy

Jan



het afgebroken stuk is weggesprongen ( zolder staat de baan) en onvindbaar. Zoiets kan meters ver wegvliegen en begin maar te zoeken . Heb het welgedaan in de onmiddelijke omgeving...zonder resultaat. Het zou anders zijn indien het er was .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15


janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer

doorzoeken het loont. wim
akkoord, en wie weet wat vind je nog allemaal terug [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

een bakje met een aantal machienen dat ge niet meer wist dat ge had (ooit bij iemand tegekomen)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

hehehe jongens. Ik ga op mijn zolder 10 x 14 meterekes niet overhoop halen zelle. Neen het is eenvoudiger ( nu ja) het te herstellen. Trouwens kleine herstellingen zullen jullie toch ook al uitgevoerd hebben of niet !
Ik vroeg enkel een mogelijkheid tot.... en met welke matrialen [^]
Niet dat ik de hele zolder moet overhoop halen !
Dus als er nog sugesties zijn ! bedankt [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer


kun je dat stukje niet lokken,met kaas of zo.
Er moet namelijk leven in zitten ,want 14 meter wegspringen dat kan  niet,hij zal gelopen moeten hebben,en zich verstopt.
Wees ook altijd lief voor je wagens anders krijg je dat,willen ze je niet meer kennen.

sterkte

wim

janjozef

of gewoon zorgen dat je ze niet laat vallen is ook een oplossing, gaan ze niet kapot [:D]. Maar persoonlijk zou ik toch een uurtje zoeken zal rapper zijn dan hermaken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Je kan je wagen ook verder mechanisch verweren (blutsen, ...) zodat het lijkt alsof hij een zware aanrijding/ontsporing heeft meegemaakt.
Zo maak je van de nood misschien nog een deugd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a


Als laatste oplossing een nieuwe set?
Heb je er nog twee op reserve voor als je er eentje laat vallen. [:)]

Gr
Flip

argilla

de foto hierboven is voorde herstelling.
de foto hieronder is na de herstelling
[/img]

het enige is nu de kleur van de verf. Wie weet welke verf de NMBS gebruikt en misschien kan ik het herstelde stuk schilderen in het soort verf dat men gebruikt voor anti-roest ?( soort licht oranje bruin ) tenslotte mag er variatie komen in onze modelspoorweg niet
dus: naam van de verf en nummer dank U[:D][;)]
[/img]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15