Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Desiro

Gestart door janieburton, 18 augustus 2014, 13:43:59 PM

janieburton

Vorige week stonden in de krant De Morgen en LDH een artikel over de Desiro dat die blijkbaar gemiddeld om de 8000km defect zouden zijn.

Dit is een link naar de online berichtgeving die korter is en zonder details dan het artikel in de krant:

http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nieuws/article/detail/1989302/2014/08/13/Nieuwe-Desiro-treinen-vaak-defect.dhtml

Of gebruikt de NMBS deze treinen "ook verkeerd" zoals ze bij de FYRA beweerde?
 

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

 

Huugooke

Zo stond hij in Mechelen in 2011: interieur
Desiro in by huugooken, on Flickr

Michiel

Dit lijkt niet de versie zoals ze nu rond rijdt. Deze op de foto heeft ze (nog) schuifdeuren tussen de compartimenten, klapraampjes, meer stoelen tussen kopse wand en deur, en zonder informatieborden (en 1 defecte lichtkap met hangende draden).  Is dit misschien de evaluatieversie van Siemens geweest?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Stond zo op de open bedrijvendag in oktober 2011, daarom zet ik de foto hier, kwestie van te vergelijken.

Huugooke


RD25

Citaat van: Michiel op 24 januari 2015, 14:03:02 PM
Dit lijkt niet de versie zoals ze nu rond rijdt. Deze op de foto heeft ze (nog) schuifdeuren tussen de compartimenten, klapraampjes, meer stoelen tussen kopse wand en deur, en zonder informatieborden (en 1 defecte lichtkap met hangende draden).  Is dit misschien de evaluatieversie van Siemens geweest?

of pre - serie trein !

Citaat van: Wikipedia fransIn het najaar van 2011 , Siemens kreeg een beperkende goedkeuring voor vier Desiro treinen . Deze eerste treinstellen werden gebruikt om de NMBS- personeel in afwachting van definitieve goedkeuring , die de commerciële exploitatie toe te vormen.


Siemens Desiro ML of SNCB at the InnoTrans in Berlin (Wikipedia)

Een andere lijn van denken
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

yannickvw

Die schuif deur is er nog altijd hoor...werkt enkel in noodgevallen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Citaat van: doomslu op 24 augustus 2015, 08:53:29 AM
Probleempje met Desiro: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150823_01830929


Het verhaal van de Misero begint verdacht veel te lijken op dat van de falende Fyra. Maar zoals hier al vaker gezegd is de Desiro niet gemaakt voor lange ritten zoals van Antwerpen naar Oostende en dan komen er allerlei mankementen aan de oppervlakte die er anders niet zouden zijn.
MC

Rangeerduivel

Ja maar rijtuigen verliezen heeft toch niet zo veel met afstand te maken dacht ik... :-\

;)

Peter

Het zijn onkonfortabele stellen voor de lange ritten, zoals inderdaad, Antwerpen - Oostende
Daar zijn ze eigenlijk ook niet voor gemaakt. Dan nog liever een oude AM 75.
Maar het probleem van de koppeling is natuurlijk iets  helemaal anders
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Kan er niet goed bij dat een treinstel dat al langer in veel andere landen rijdt nog altijd zo'n problemen kan hebben. Basisontwerp is 15 jaar oud verdorie. Kunnen toch geen kinderziektes meer zijn.

Vraag me eigenlijk af of al die high-tech wel bestand is tegen de spoorwegomgeving. Toch een combinatie van zwaar industrieel en mobiel. Niet direct vergevingsgezind.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ward

#14
Foto dat hier getoond is van de binnenkant is wel degelijk de huidige desiro.
Klapraampjes zijn er om de zoveel plaatsen voor in noodgevallen (als de airco uitvalt en reizigers niet meteen kunnen / mogen ge-evacueerd worden). De binnendeuren zitten er ook in. deze gaan enkel toe bij brandalarm of het platzetten (en afzetten van de batterij) Dat er veel defecten aan zijn? Ik heb er zelden problemen mee. Maar als je weet dat een wc die 80% vol is ook een defect is, en ze dan op een relatie Antwerpen-oostende worden ingezet met 1 wc per stel, en deze stellen een hele dag rijden..?
Een desiro is één en al pc, en alles wat defect kan gaan wordt geregistreerd.. Moesten ze dit op een MR75 bv zetten, dan moeten we niet meer rijden van de defecten.. Ik vind dat hierin allemaal nogal veel wordt overdreven..
Persoonlijk nog maar 1 klein defect gehad met een desiro, en dat is ondertussen al 2 jaar geleden..
Wat er exact zaterdag in Lokeren is gebeurd is een vraag, maar iets wat allesinds niet mocht gebeuren.
Echter hebben de veiligheidssystemen gewerkt, gelukkig om een ongeval zoals enkele jaren geleden met de MR80 te vermijden..
Desiro's zijn goed materiaal, maar ze moeten meer als L trein ingezet worden..

@ Havoc.. Andere bovenleidingsspanning om te beginnen, en dan veel te veel aanpassingen specifiek voor de NMBS..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--