Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

ThierryDS

Dag Tom,
Knap werk daar! Veel beterschap! Groeten

OlivierV

Dan lijkt me een kopstationnetje of doorgangsstationnetje de andere kant van je baan logischer, maar daar zal het te gedrongen overkomen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

FF iets anders: bezoek lijn  Baasrode-Puurs, een inpressie:

Vandaag en gisteren naar Baasrode geweest, wie kwam ik daar tegen..............
Heb zelf de eigenaar gesproken die bereidwillig mee wilde werken , heb je ne meter bij zei de man ;D

Een bron aan informatie wil ik na dit "fantasie model" de echte eens namaken

Den deze vond ik ook wel een specialleke:

Geweldig:

Groet Tom

raf

had dat gezegd hé want je moet geen meter mee nemen maar een stokje
kijk hoe wij het doen

dit stokje dat weet je hoe groot het is en dan is het een kwestie om in excel een blad aan te maken wat automatische je ingevoerde data omzet naar de maat die je moet hebben
een blikje gaat ook maar in het stokje zitten magneten en zo kun je dit overal op klikken
en inderdaad simpatieke mensen daar want die directie loco wil ik ook nog maken die heb ik reeds opgemeten toen hij hier nog in as stond jaren geladen 
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Vrienden, het BW is niet meer en ik wou iets anders in de plaats omdat ik de draaischijf ed toch niet gebruik en het nogal wat geld was dat maar stond te staan........Hopla verkocht, nu heb ik dus een plekje over 3.5m op1m ongeveer, wat gaat er komen, ik dacht zelf een klein kopstation met aansluiting naar plaatselijke handelaar.
Sugesties zijn welkom, heb liever weinig spoor dan ne spagetti, ik wou er ook opstelsporen van maken maar dit gaat een beetje druk worden dacht ik zo, een fabriek oid op de gehele opp. zou ook een mogelijkheid zijn, vb een zand/cementfabriek.

Ik ben er dus nog niet uit in bijlage enkele fotos van de beschikbare opp en het voorlopig gelegde spoor, twee sporen naar kopstation met daarnaast een spoor voor goederen, onderaan twee sporen naar fabriek/zelfstandige

OlivierV

Ik zou eerder voor de industriële site gaan, station is te dicht bij je gewone station vind ik. Eventueel een steengroeve of iets met erts? Je hebt nogal veel ertwagens dacht ik? Dan is het denk ik wel leuk om daar een trein binnen te brengen en nadien weer een volle of lege weer buiten te halen.

Denk een beetje in het verlengde van je verzameling goederenwagens. ;)

Beter neit te veel ipv een hele spaghetti. Ik een wel graag spaghetti maar niet op mijn treinbaan.  8)

reeves

Daar heb ik ook aan gedacht, een steen/erts groeve achteraan massieve rotsen en vooraan een spoor of vier voor de belading met natuurlijk een plaatselijke industrielok...... Om wat te rangeren, nunog voorbeelden zoeken dat ik het zootje kan nabouwen , heb trouwens nog een hele partij faller transportbanden, loodsen ed liggen, transportbanden zijn zelfs functioneel zou nog een leuke bezigheid worden denk ik zo

Groet Tom

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Citaat van: Chrisrail op 25 augustus 2015, 14:18:03 PM
Citaat van: OlivierV op 24 augustus 2015, 17:00:43 PM
Beter neit te veel ipv een hele spaghetti. Ik een wel graag spaghetti maar niet op mijn treinbaan.  8)

In welke studierichting zit jij ook al weer???????   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

;)

Hij laat die typefouten bewust staan heeft hij geschreven (en dat eens zonder de fouten)
Den Eric.

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Citaat van: Chrisrail op 25 augustus 2015, 14:18:03 PM
Citaat van: OlivierV op 24 augustus 2015, 17:00:43 PM

In welke studierichting zit jij ook al weer???????   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

;)
Oei, die laatste zin trekt er wel niet op.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 25 augustus 2015, 19:50:56 PM

Oei, die laatste zin trekt er wel niet op.
de zin daarvoor lijkt eigenlijk ook nergens op !  ??? :-\ ;)

reeves

Blijkbaar is iedereen hier zowat in gang geschoten na de vakantie,is ook minder warm dus ook even boven verder geknutseld.

Het BW is weg, na lang denken wat er in de plaats zou komen is er beslist om een kleine steengroeve in de plaats te bouwen.
Het deel van de baan is nu ook voorzien van de ruwbouw voor de bergen, de sporen liggen er, een losinstalatie met transportband en een werkhuisje zijn al provessoir geplaatst. De grijze delen zijn uit karton, deze dienen als ondergrond om de gehele site te voorzien van een zand/kiezel ondergrond en om strooikiezels/zand te sparen.

Enkele foto's:

Enkel foto's van paar treinen op de baan:

Groet Tom

TBCédric

Citaat van: reeves op 06 september 2015, 16:05:50 PM

Enkel foto's van paar treinen op de baan:

Groet Tom

Ziet er knap uit Tom! Ik zou bijna denken dat het echt was.  ::)

De rest van je nieuwe bouwwerken zien er ook al zéér goed uit. Ben benieuwd naar de verdere afwerking. Moest die er gelijk je huidig groene gedeelte uitzien, dan wordt het een meesterwerk!  :D

Doe zo verder!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

reeves

Experimentje met dubbeltractie 62'ers: