Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

reeves

Citaat van: OlivierV op 18 januari 2015, 16:35:10 PM
Die zijn aardig gelukt Tom!

Welk strooisel heb je gebruikt? (en zijn de zeeschuimpjes eigen kweek?)

Ooit een een grote doos zeeschuim gratis gekregen bij aankoop van iets anders 8), alé ik zei : ik koop het als ik die doos takken er bij krijg ;D

De "Foliage", een groot probleem om aan de juiste en effectieve nr's en fabricant te geraken, was voor mij ook zoeken omdat,
als je de vraag stelt aan iemand van wat heb je gebruikt het net staatsgeheim blijkt te zijn ???

Ik heb het geprobeerd met foliage van bush, verschillende kleurtjes, toen ik het zakje vasthield dacht ik bij mezelf, dit kan nooit een goed resultaat geven, en toch gekocht, omdat het anders was dan de dingen die ik reeds had geprobeerd (telkens zonder deftig resultaat)

Ik vind bij deze keuze het resultaat wel duidelijk :een boom ( dat zei m'n vrouw toch toen ik er één liet zien)

En zoals men zegt vrouw blij.................ik ook blij  ;)

Groet Tom

Bolje

Citaat van: reeves op 18 januari 2015, 16:31:01 PM
Citaat van: Bolje op 16 januari 2015, 08:00:10 AM
Tom, mooi werk! De baan en de rollenstand.

Welke kogellagers gebruik je in de rollenstand?

Roland:

Kogellagers:
4mm binnen 13mm buiten 5mm breed

Groet Tom

Hartelijk dank Tom.
Mooie boompjes!
Vele groeten,
Ronald

reeves

Bedankt , nu ben ik "stammetjes" aan't zoeken in de tuin..............

Groet Tom

RD25

Net als veel andere mensen zou schrijven . Goed bezig!
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

reeves

Paar dennenbomen geprobeerd:

Test dennen op een driehoekig stukje iso-dur dat ik nog had liggen

Rechts nen onbewerkte

Groet Tom

OlivierV

Die op de eerste foto rechts en op de 2de foto links staat lijkt mij het best gelukt!
Ik neem aan dat je geen sisaltouw gebruikt maar iets anders. Borstelsteelharen ofzoiets lijkt het mij.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Was driehoekig stuk, bij iedere foto 120° gedraaid om de andere probeersels te laten zien, dus Oli diene die gij bedoeld is dezelfde langs andere kant getrokken, is idd geen sisal, heb da ooit eens geprobeerd en was er niet echt tevreden mee daarom op't werk ne coccosborstel gemanipuleerd tot dit

Groet Tom

OlivierV

Citaat van: reeves op 18 januari 2015, 20:10:07 PM
Was driehoekig stuk, bij iedere foto 120° gedraaid om de andere probeersels te laten zien, dus Oli diene die gij bedoeld is dezelfde langs andere kant getrokken, is idd geen sisal, heb da ooit eens geprobeerd en was er niet echt tevreden mee daarom op't werk ne coccosborstel gemanipuleerd tot dit

Groet Tom
Nochtans zouden de resultaten bevredigend moeten zijn.
Van mijn laatste boom ben ik het meest tevreden, mijn andere zijn eigenlijk te dik, alhoewel dat ook relatief is want hier dicht bij mij in de buurt staan redelijk wat van die dikke volle dennenbomen.
http://www.modelspooropzolder.nl/bomen-maken.htm
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Voor m'n berg in wording, een middagje afgietsels gemaakt 8)
Enkele al geschilderd

Naakt en maagdelijk wit ;D

Basiskleur

Mossporen

Wash

Drybrush

Close up's

Groet Tom

Dirkh

Weeral een leuk resultaat en een goede uitleg van de verschillende stappen.

loebaske

ziet er goed uit Tom, geduld en soms niet te rap werken....

reeves

Klopt Eric, als één van de verflagen niet droog dan heb je een boeltje want ipv een effect toe te voegen vermeng je gewoon de verf wat echt op niks trekt ( in den beginne eens te snel geweest)  ;D

reeves

Berg voorzien van rotsen en groensel

Groet Tom

loebaske

Ziet er goed uit Tom, maar maak niet de fout van her en der eens een rots blok te leggen dat klop niet echt met de natuur, zekers niet als het sowat afgemeten is waar die liggen, de meeste modelbouwers maken die fout..

Tim trein