Goed nieuws : Vollmer gaat door via Viessmann!!!

Gestart door eve, 11 augustus 2014, 17:11:37 PM

eve

"VOLLMER lebt weiter.
Bei Viessmann hat die Traditionsmarke eine neue Heimat gefunden.
Liebe Modellbahnerinnen und Modellbahner,nach kurzen, erfolgreichen Verhandlungen konnte Viessmann die Lizenz an der Marke Vollmer erwerben und so sicherstellen, dass diese auch weiterhin ein fester Bestandteil am Modellbahnmarkt bleibt.

Wir freuen uns, die Traditionsmarke mit ihren ca. 1000 sehr schönen Modellen fortführen zu dürfen und mit unserer innovativen Technik noch wertvoller zu machen. Ab Mitte September 2014 werden wir die bekannten und beliebten Vollmer-Produkte dem Markt wieder zur Verfügung stellen.
Es beginnt damit für die Marke Vollmer eine neue Ära. Detaillierte Informationen folgen in den nächsten Wochen.

Ihr Viessmann Team

Das Modellspielwaren-Programm erhalten Sie zukünftig bei Viessmann. Von Familie zu Familie, in gute Hände!
Wir sehen die Zukunft der Vollmer Bausätze gut bestellt, da Viessmann ein innovatives,hoch motiviertes und gut aufgestelltes Unternehmen ist und das Sortiment bestens pflegen und weiter entwickeln wird.
Ein herzliches Dankeschön an alle Vollmer-Freunde für die jahrelange Treue.
Es würde uns sehr freuen, wenn dieses in die Marke Vollmer gesetzte Vertrauen weiterhin bestehen bleibt.

Mit besten Grüßen,

viel Glück und Erfolg wünscht

Susanne Vollmer"

In het nederlands : vanaf midden september komen de Vollmerproducten terug op de markt via Viessmann.

Erik

marc goovaerts

Nog even en er zijn nog maar een paar 'grote merken' over, die alle andere opgeslorpt hebben.
En héél veel kleinseriefabrikanten...

Catje

Mooi toch ;D, dat Volmer een doorstart maakt.
Persoonlijk vind ik dat een van de betere merken die mooi afgewerkt zijn.
Bouw graag modellen van dit merk.

Willy.

doomslu

Het is inderdaad goed nieuws voor onze hobby dat zo'n merk kan blijven bestaan.

Helaas zijn er heel weinig producten van de grote fabrikanten bruikbaar voor ons.
Kibri heeft een station en enkele huizen, Auhagen heeft een leuk modulair systeem voor fabrieksgebouwen en daar houdt het zowat op.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Catje

Klopt luc,

Het zou mooier zijn als er ook gebouwen uit onze regionen worden aangeboden, maar helaas. :(
De mogelijkheid is alleen voorbehouden voor gebouwen uit D - CH - A.
Is misschien een idee voor de heren ontwerpers om ook eens te gaan kijken naar de gebouwen in bijv. de Benelux

Groeten,
Willy

marc goovaerts

Nu, ik vind de modene stadshuizen van Vollmer in N best bruikbaar voor een Belgische baan hoor.

janieburton

Heb dit nu maar pas gelezen.

Vollmer had leuke bouwkitjes en ik hoop dat ze de oude kitjes ook zullen behouden; al hoop ik op misschien iets minder "Duits"; maar ik vond hun modern station, ik dacht met met gele mozaïek stenen wel heel mooi, klein station met, middel groot station en de 2 samen een groot station en met de bijhorende seinposten Zuid(boven de sporen, West een klein seinpostje en Oost idem dat van West maar verhoogt op palen of sokkel.

Als ik me niet vergis had Vollmer vroeger ook verschillende moderne appartementsgebouwen.

Nu ja, veel van die bouwdozen bij Vollmer en andere merken zijn(misschien ongelukkig uitgedrukt door mij) voor een "fantasie baan" of typische Duitse baan