Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Havoc

Eerste pakje van Aliexpress toegekomen. Prima in orde. Via Bpost en die mannen waren deze keer prima. Kan het niet alle dagen zeggen, maar met de laatste ervaringen met andere koerierdiensten (PostNL Belgium) is het een verademing om met Bpost te doen te hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Houdini

Heb nu ook iets voor....

Iets gekocht...wordt verzonden... Krijg zo'n track&trace code en link voor te volgen.

Gegevens volgens track & trace:

Afgeleverd
wo 31 dec. 2014, 09:33



STRAF, want ik heb niks ontvangen. Geen pakje voor de deur, geen aan de achterdeur, niets bij de buren, nergens....

Zucht. Nu maar klacht indienen, maar goed, we weten allemaal wel dat dat weer verloren moeite is zeker.

Bolje

Citaat van: Houdini op 02 januari 2015, 14:00:03 PM
Zucht. Nu maar klacht indienen, maar goed, we weten allemaal wel dat dat weer verloren moeite is zeker.

Niet noodzakkelijk.
Bellen naar de transportfirma. Zij houden bij waar iets is afgezet (via de scanner,...)

Heb hetzelfde meegemaakt op het werk. Een stuk, die we nodig hadden om een herstelling te doen, werd opgestuurd uit GB.
Wij volgen via Track en Trace waar het pakketje zich bevindt (machine lag stil en moest dringend weer draaien om een te leveren product af te werken).
Opeens bij controle reeds na 16H00 staat: Pakket afgeleverd.

Deuuh, wij hebben niets ontvangen!
Direct gebeld naar de courierdienst. Daar zien ze dat het pakket een 15 km van bij ons afgeleverd is in een andere firma. Ze wilden het terug ophalen en ook brengen, maar misschien niet meer dezelfde dag,....

Direct contact opgenomen met die firma waar het pakketje lag en het zelf gaan ophalen.
Machine herstelt, product afgewerkt,... Einde goed, al goed zeker. Al was het bijna ferm misgelopen.
Vele groeten,
Ronald

Houdini

Intussen zowel bij verkoper als bij postNL klacht ingestuurd over de niet-ontvangst van het pakket.
Nu maar wachten...


loebaske

Mens lief, waarom ga ik zo graag persoonlijk winkelen, om een praatje te doen met de handelaar, omdat ik graag zie wat ik koop en zeker ben dat ik het juiste materiaal  heb, dat is zowat de reden ik niet snel iets koop via internet, zal wel niet helemaal aan de verkoper liggen, ook de pakjes dienst....geef mij maar de oude boodschappen, soms niet éénvoudig want de winkels zijn heel dun gezaaid tegenwoordig...

Peter

Meestal ligt de fout gewoon bij degene die de pakjes afleverd. Een bedrijf mag zo goed zijn als ze wil, als de laatste schakel zwak is heb je een ontevreden klant
Met vriendelijke groeten
Peter

Bolje

Citaat van: loebaske op 02 januari 2015, 14:33:35 PM
Mens lief, waarom ga ik zo graag persoonlijk winkelen, om een praatje te doen met de handelaar, omdat ik graag zie wat ik koop en zeker ben dat ik het juiste materiaal  heb, dat is zowat de reden ik niet snel iets koop via internet, zal wel niet helemaal aan de verkoper liggen, ook de pakjes dienst....geef mij maar de oude boodschappen, soms niet éénvoudig want de winkels zijn heel dun gezaaid tegenwoordig...
Er zijn zaken die nu eenmaal niet persoonlijk kunnen afgehaald worden.  ;)
Een stuk gaan ophalen in Engeland zou vlug 3 à 4 keer de prijs gaan kosten voor de werkgever. :-[

Voor de hobby of persoonlijke zaken ligt dat natuurlijk anders.
Toch zie ik hier regelmatig verschijnen: Het is te ver, ik laat het opsturen. Of, ik wacht tot ik in de buurt ben.
Tja, velen onder ons betalen zelf voor hun transport (hebben geen wagen van de firma), dus daar wordt ook rekening mee gehouden.
En vergelijking doet ons ook sneller op internet, ebay, amazon, aliexpress, ... kopen

Dus: zelf gaan halen = graag, maar niet altijd mogelijk :'(
Vele groeten,
Ronald

Houdini

Citaat van: Bolje op 02 januari 2015, 14:58:33 PM
Citaat van: loebaske op 02 januari 2015, 14:33:35 PM
Mens lief, waarom ga ik zo graag persoonlijk winkelen, om een praatje te doen met de handelaar, omdat ik graag zie wat ik koop en zeker ben dat ik het juiste materiaal  heb, dat is zowat de reden ik niet snel iets koop via internet, zal wel niet helemaal aan de verkoper liggen, ook de pakjes dienst....geef mij maar de oude boodschappen, soms niet éénvoudig want de winkels zijn heel dun gezaaid tegenwoordig...
Er zijn zaken die nu eenmaal niet persoonlijk kunnen afgehaald worden.  ;)
Een stuk gaan ophalen in Engeland zou vlug 3 à 4 keer de prijs gaan kosten voor de werkgever. :-[

Voor de hobby of persoonlijke zaken ligt dat natuurlijk anders.
Toch zie ik hier regelmatig verschijnen: Het is te ver, ik laat het opsturen. Of, ik wacht tot ik in de buurt ben.
Tja, velen onder ons betalen zelf voor hun transport (hebben geen wagen van de firma), dus daar wordt ook rekening mee gehouden.
En vergelijking doet ons ook sneller op internet, ebay, amazon, aliexpress, ... kopen

Dus: zelf gaan halen = graag, maar niet altijd mogelijk :'(

Groot gelijk Ronald. De prijs (en daar bedoel ik de totaalprijs mee) speelt uiteraard ook mee.
Als ik de kosten van mijn wagen erbij mag/moet tellen (privé wagen), dan loopt het snel op. En dan is verzending bijna altijd de beste optie.

Trouwens, eigenlijk zou die discussie niet nodig moeten zijn. Ik maak ook fouten op mijn werk, geen moeite om dat toe te geven. Maar
als ik een fout maak, moet ik ze rechtzetten.  Dus dat het pakje al eens verloren gaat of dat het verkeerd wordt afgeleverd, daar heb ik echt
geen moeite mee. Ik zal dan wel eens zuchten en hier en bij de (verzend)firma een bericht posten, maar daar stopt het eigenlijk ook weer.
Ik ga er wel problemen mee krijgen als geen van de partijen (en dan kijk ik vooral naar de verzenddienst - die hebben het pakje
het laatst gehad) mij als EINDklant een oplossing kan bieden.


loebaske


raf

als ik in nederland bestel dan laat ik het bij het nichtje afleveren en scheelt het de helft in transport kosten
het komt dan wel ooit naar ons thuis maar ik heb een heel leven tijd dus geen probleem
anders kiala als het kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Ik ga ook liever zelf naar de winkel of afhalen maar het wordt je als kleinafnemer vaak behoorlijk moeilijk gemaakt. De meesten hebben niets in stock, je moet absurde hoeveelheden afnemen of ze willen gewoon niet verkopen aan particulieren. En als ze iets moeten bestellen loopt het vaak nog sneller mis in een "echte" winkel dan via het internet.

Voor Z materiaal heb ik gewone winkels opgegeven, ijzerwinkels is er op redelijke afstand nog 1 maar enkel te doen als ze het hebben liggen en voor materiaal heb ik er 1 voor staal al de rest moet ik in het buitenland halen (met lengtes van 3 en 6 meter kan ik echt niets aanvangen).

Zelfde voor electronica, voor de prijs dat ik hier 20 smd weerstandjes kan kopen heb ik een hele rol van 4000 stuks van china laten komen. Als ik nu er maar 10 nodig heb dan is dat nog geen ramp. Maar als je weet dat je van die waarde er nog wel enkele 100-den nodig hebt is de keuze ook snel gemaakt.

Het is leuker in een winkel rondlopen en zien en vastnemen wat je tegenkomt. Het direct meenemen en zeker zijn dat je het goeie hebt. Willen wel maar het is gewoon niet realistisch meer. Als je een bestelling plaatst, een voorschot geeft en dan 3 jaar later te horen krijgt dat het niet meer leverbaar is dan geef je gewone winkels op. Zelfde als je 3 winkels moet rondrijden en geen enkele die iets heeft dat in de buurt komt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ja Johan daarin geef ik je gelijk
ik moest dichtingen hebben van binnen 3 mm  en die moest ik toen 18 frank betalen per stuk
in een duikboot gaan der al snel een stuk of 6 in zitten + 4 reserve dus tel maar uit
kwam ik eens daar stond er nog een andere klant en die most dezelfde hebben en die betaalde maar 4 frank voor eentje dus ikke ?????
ja ik was particulier en de andere was een handelaar
met die handelaar een akkoord gemaakt en die heeft al de volgende voor mij mee besteld aan 4 frank het stuk .
in china voor 45 euro een 1000 tal led's besteld daar heb je niet nog geen 10 leds voor

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Hallo,

Als ge morgen uwe C4 krijgt omdat de omzet gedaald is omdat de klanten liever in China bestellen niet komen klagen, he >:(

Hetzelfde: iedereen kwaad op de Delhaize dat ze reorganiseren, maar zelf wel in het buitenland kopen (want dat is goedkoper).

Roland

centauri167

Ik heb onlangs een artikel gelezen over hoe bij onze Noorderburen, de detailhandel de laatste jaren met velen percenten ( dacht tot 25% ) achteruit is gegaan door de plaatselijke internethandel, sites als een bol.com en dus niet de Chinese vrienden.

Als voornaamste redenen werden de volgende zaken aangehaald:
- waanzinnig dure huren voor winkelpanden
- kost van het personeel
- kost van de "dode" stock in de winkels
- vele producten worden gewoon veel te duur verkocht, waardoor men sneller gaat zoeken op internet

In dit artikel werd er dus nog maar enkel rekening met de plaatselijke internethandel gehouden, denk dat de detailhandel in het algemeen door de komst van de Chinese internethandel zoals een "aliexpress" spoedig pas echt zwarte sneeuw gaat zien en dat de winkelstraten zoals de meesten van ons die heel ons leven hebben gekend er binnen 10 jaar niet meer gaan zijn.

Op bepaalde detailhandel na dan, zoals bv. modelbouwwinkels die zich specialiseren in de verkoop van plaatselijke fabrikanten.

raf

proficiat Roland want die heb ik juist gekregen .
niet omdat de klanten in china kochten maar omdat ze in amerika beslist hadden dat er een plant dicht moest

ex medewerker na 40 jaar werken ontslagen 'foerd genk"

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.