Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwe loc's voor NS.

Gestart door PietB, 01 augustus 2014, 21:57:31 PM

PietB

NS heeft nieuwe loc's aangeschaft om de huur Traxx'en te vervangen voor de ICDirect.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6526&action=dview



Over de kleuren combi kun je discussieren, zeker als dit voor de wit/roed/roze Prio rijtuigen wordt gespannen.
Dat doet zeer aan je ogen.



Daar moet dan maar weer snel een likje verf overheen.

grt Piet.

doomslu

Ik vermoed dat die 'Fyra'-kleuren weer zullen verdwijnen.
Eigenlijk wel jammer vind ik. Het was eens iets anders.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eddytje

Idd deze kleurenstelling zal op termijn verdwijnen. Deze zullen ook in het geel/blauw rijden zoals vroeger

PietB

Ik vind toch de InterCity kleuren (Geel met een Blauwe band over de ramen) mooier.
Maar dat is persoonlijk.

En dan kunnen ze de BD stuurstand rijtuigen ook weer in gebruik nemen, hoef je geen kop te maken op de eindpunten.

grt Piet.

Kees-Jan

Grappig.

Ik wist het al een tijdje  ;).

Kees-Jan

Oh sorry het model:


NS traxx by Rail-Kees, on Flickr

In Feb 2014 gemaakt voor een afscheid.

PietB

Ja die is erg fraai Kees-Jan.


grt Piet.

Kees-Jan

Dank u wel. Tis maar een Piko. Als LS hier nou eens mee komt met bijbehorende rijtuigen..... 8) 8).

PietB

Ja met een BD, dan is ie compleet, dan wil ik de set ook best laten rondrijden.

grt Piet.

ems

Jammer van dat grijze vlak rond de cabineramen; Ik denk dat blauw mooier geweest zou zijn...
In Haarlem is men bezig een of twee BDs'en om te bouwen voor TRAX-besturing. Geen idee hoe het daarmee staat (kan dus nog wel even duren), maar het is wel de bedoeling dat het trek-duw-treinen gaan worden.
Groet, Edwin

Eddytje

Het zou me idd niet verwonderen dat LSM hier mee op de proppen gaat komen.

ward

Ik vind het wel iets hebben..
Hopelijk gaan ze wel beter gewassen worden als de belgische varianten.. Hoe sommige 18'en er op het moment bijrijden  :-X

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Kautenbach

vreselijke kleurstelling,, alhoewel, meet zo'n naam erop valt mee... of n fotootje vd dame in kwestie ;D

volgens mij keurt idd wat Edwin zegt het blauw niet met het grijs, zeker ook niet daar war blauw het grijs raakt, over de hele flank dus, had volgens mij beter n gele balk tussen gekund.. maar ach, wat voor n verstand hebbik ervan, waarom heeft de loc geen nieuw serie nummer vd ns maar blijkbaar n duits nummer ? 8) 8)

mark7758

Wim. hij heeft een EU nummer gekregen. Een computer nummer dat in alle landen geldt.

En maandag komt hij NL binnen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Mark, welk nummer krijgt zij dan bij de NS?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *