NMBS stoomtractie CIWL-treinen tijdperk II

Gestart door Boemeltrein, 30 juli 2014, 14:08:09 PM

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Citaat van: Boemeltrein op 30 juli 2014, 14:08:09 PM
Hallo
Kan er iemand mij tips geven welke Belgische stoomlocs de CIWL-treinen trokken tijdens de jaren '20 en'30. Ik weet dat sommigen CIWL-treinen tot in Brussel getrokken werden door Franse locs maar hoe ging het dan verder, mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de Oostende-Wien Express, ik heb daar de CIWL-wagons (Rivarossi) van.
Alle hints zijn welkom..... 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Als EX-Wvl. inwoner heb ik alle postkaarten van de lijn Brussel Oostende goed bekeken. Er is een foto van zo'n samenstelling in een boek verschenen over de spoorwegen in West-Vlaanderen, echter nu bijna onmogelijk te vinden.

Wat mij het meeste opviel was dat heel veel "Pullman"treinen werden getrokken door het 'originele type 12', dus de locomotief met hetzelfde type nummer, maar voor de huidig bewaarde (arme loc) type 12 stoomlocomotief in het museum te Brussel.

Dit model werd nog nooit uitgebracht in geen enkele schaal op onze modelspoor markt.

Mvg,


 
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Boemeltrein

hebt u toevallig ergens een afbeelding van dit "type 12" die deze Pullmantreinen trok...?

Michiel

Het gaat om dit type 12, ontworpen voor het trekken van zware exprestreinen over vlak profiel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Boemeltrein