Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Alcyon 1930

Gestart door eve, 26 juli 2014, 22:55:29 PM

eve



Het model in 2-rail H0 : tja... Maar waar moet de sleper voor de 3-railers ?

Erik


marc goovaerts

Toch een mooi dingetje. Hoewel, gezien de ruimte voor een motortje mankeert zal het zowiezo een dummy moeten zijn.

Rangeerduivel

Citaat van: marc goovaerts op 26 juli 2014, 23:08:22 PM
Toch een mooi dingetje. Hoewel, gezien de ruimte voor een motortje mankeert zal het zowiezo een dummy moeten zijn.

Er staat toch een motortje op Mark! :D :D :D

;)

marc goovaerts

Rudy, je mag altijd proberen er een werkend exemplaar op schaal (HO, N) van te maken hoor ! Alle forumleden zullen met grote ogen toekijken. Gegarandeerd.

eve

Het motortje was een 175 cc !

Erik

Rangeerduivel

Citaat van: marc goovaerts op 26 juli 2014, 23:29:58 PM
Rudy, je mag altijd proberen er een werkend exemplaar op schaal (HO, N) van te maken hoor ! Alle forumleden zullen met grote ogen toekijken. Gegarandeerd.

Was grapje hé Marc! :D

;)

marc goovaerts

Dat wisten we al, hoor Rudi.

eve

Alcyon produceerde ook een 350 cc. Feitelijk een wegmotor met sidecar om te vormen tot een "motorail" (voor het meenemen van de directeur...)



Erik

SuSke

Citaat van: marc goovaerts op 26 juli 2014, 23:29:58 PM
Rudy, je mag altijd proberen er een werkend exemplaar op schaal (HO, N) van te maken hoor ! Alle forumleden zullen met grote ogen toekijken. Gegarandeerd.
Even bij Gerolf te raad gaan welke miniatuurmotoren er in zijn fameuze motsauto's zaten. Als ik me niet vergis waren dat micromotoren voor de trilfunctie in een gsm, en die zijn toch verduiveld klein.

Het inbouwen van een decoder zal al andere koek zijn, maar daar ook op zoek naar de kleinste op de markt, zonder functies en de railbike een pakje op de drager meegeven :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Het kriebelt om die laatste foto rijdend na te maken - dat geef ik toe  ;D
... en voor mijn baan-systeem hoeft er geen decoder in  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw