BREAK new look/Olaerts : probleem met functiemapping dekoder

Gestart door ebs2650, 26 juli 2014, 15:15:13 PM

ebs2650

Probleem met aanpassing van de mapping van de functies.

Ik heb de gewoonte om de functiemapping vanaf al mijn locs die gedigitaliseerd zijn met een esu-dekoder aan te passen.
ik doe dit met de lokprogrammer van esu. Dit gaat normaal probleemloos.

Bij dit nieuwe treinstel lukt het mij niet. De wijzigingen hebben geen enkel effekt.

Zou dit  te wijten zijn aan de ingebouwde dekoder? Geen standaard  versie van de esu v4 M4 dekoder maar een OEM-versie?
Bijkomend probleem : geen dokumentatie bij het geleverde treinstel, ook niet bij de dekoder.

Is er iemand die ook dit treinstel gekocht heeft en er wel in geslaagd is om de mapping aan te passen?

Mijn vraag : is er iemand die er in geslaagd is om de funtiemapping van de dekoder aan te passen?

PietB

Citaat van: ebs2650 op 26 juli 2014, 15:15:13 PM
Zou dit  te wijten zijn aan de ingebouwde dekoder? Geen standaard  versie van de esu v4 M4 dekoder maar een OEM-versie?
Dat zou zomaar eens kunnen, want de combi Lopi 4 en Esu programmer is tenslotte een goed uitgeprobeerd concept.
Maar misschien kan Olaerts je meer info verstrekken.
Heb je al eens naar de waardes van CV7 uitgelezen?

Wanneer je CV7 uitleest van een decoder dan vind je bij de Esu LocPilot hierin een waarde die verwijst naar het versie nummer.

50600  Esu v1.0  42 
52600/01  Esu v2.0  73 
52610  Esu v3.0 Multi prot.  104 
50611  Esu v3.0 Dcc  104 
52621  Esu fx 3.0 Functiedecoder 21mtc  136 
54610  Esu v4.0 Multi prot.  255 
54611  Esu v4.0 Dcc  255 
54614  Esu v4.0 Multi prot. 21mtc  255 
54616  Esu v4.0 multi prot. 12 plux.  255

Dit zijn de waardes die je in CV7 tegen komt bij niet OEM versies.

grt Piet.

755philippe

Misschien moet je even je locprogrammer eens even updaten naar de laatste versie mocht je die nog niet hebben. Het is maar een idee.
Groeten
Philippe 8)

Break302

Dag Allemaal

Je kan de uitgangen niet wisselen door middel van de functie mapping om de eenvoudige reden dat de functie uitgangen van de decoder niet gebruikt worden.
De decoder dient in dit geval enkel om de printen in elk rijtuig aan te sturen, hiervoor is gekozen omdat dit de enige mogelijkheid was het huidige te bekomen met slechts 4 draden tussen de rijtuigen en toch als de schakel mogelijkheden.
Normaal gezien zeg ik het volgende niet, maar dankzij geen reactie van ESU kant blijven we zitten met de functies zoals ZIJ denken dat het goed is.
Reeds meer als 2 maanden terug heb ik een mail gestuurd naar ESU met de vraag welke cv's er moeten veranderd worden om deze van functie toets te wisselen zonder resultaat.
Verleden week zaterdag en vandaag dit weer aangekaart bij Olaerts om er nog eens achter te vragen; dus weerom maar eens wachten of het resultaat op levert.
Dus verder proberen de functie's te mappen heeft geen zin.
Jos

ebs2650

Ik heb deze week ook kontakt opgenomen met olaerts.

Vandaag heb ik de melding gekregen dat hun technieker ook niet weet hoe dit probleem op te lossen.

Mijn probleem is dat ik het eerst niet doorhad dat de mapping niet werkte. Uiteindelijk heb ik een reset van de dekoder moeten uitvoeren.

hoe  de oorspronkelijke functietoetsen weer instellen ? F3 kabineverlichting aan rijtuig na rijtuig, F4 verlichting stuurpost, F5 verlichting bagagekompartiment, F6 rangeergang en abv uit.

Op dit ogenblik, na reset dekoder, heb ik volgende werking van de functie toetsen : F0 front en sluitlichten, F1

verlichting motorwagen, F2 verlichting stuurpost, F3 verlichting overige 2 rijtuigen., F4 verlicting andere stuurpost,F5 verlichting bagagekompartiment.