digitaal gedonder

Gestart door Jean, 20 juni 2014, 21:48:12 PM

Jean

Aan allen

Vandaag heb ik een poging gedaan het Warten Signal van Viessmann (4519) aan te sluiten aan de Viessmann decoder 5209. Dat is me niet gelukt. Wie kan mij aan het schema helpen? Ik heb er geen kunnen vinden van dit signaal met deze decoder.

Tot overmaat van ramp geeft m'n power3 nu de volgende foutmelding:
Beim einschalten liegt eine Fremdspannung an Gleisausgang an. (Knippert 3x groen, 1x rood)

Ik heb geen idee welke 'Fremdspannung' dit kan zijn. De Viessmanns zijn allemaal weer losgekoppeld.
Wat kan het zijn? Waar moet ik zoeken?

Groeten,
Jean

Klaas Zondervan

Je hebt waarschijnlijk ergens een koppeling gemaakt tussen de digitale spanning en de spanning die het sein van stroom voorziet.
In de handleiding van de 4519 staat een aansluitschema waarbij de gele draad geschakeld wordt met een contact van het hulprelais 5552. In plaats van dit contact moet je nu een uitgangscontact van de decoder gebruiken.

INFO

Jean,

De Power 3 is tengevolge van een verkeerde aansluiting van de spanning nu overleden. Dat geeft het knipperen van de rode en groene leds aan. Alleen een reisje richting Uhlenbrock zal dit euvel kunnen oplossen.

Mvg
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jean

Aan allen,

Het probleem met de 'Fremdspannung' is opgelost. Bij het inschakelen van het 'systeem' stond er een loc precies op de overgang van stroomkring 1 met 2. Dat geeft vervolgens de genoemde melding. Het ding is niet overleden. Groen knipperende lampjes wijzen daar mijns inziens ook niet op.

Hoe de VM 4519 (Wartensignal) aan te sluiten aan de 5209 decoder is me nog niet helder. Ik heb nog eens goed gekeken naar voorbeeld 2 (HP0/Hp1 lichtsein) uit de handleiding van de Viessmann 5209. Ook heb ik de bovenstaande hint van Klaas over het gele snoer meegenomen.
Met het bovenstaande kom ik tot het volgende plaatje van aansluiting tussen de 5209 en 4519. (zonder stopwerking)

http://s679.photobucket.com/user/schwarzburgbahn/media/830.jpg.html?sort=3&o=0#/user/schwarzburgbahn/media/830.jpg.html?sort=3&o=0&_suid=1403432395920009867545907057568

Kan Klaas of Wim of één van de anderen aangeven of dit 'em gaat worden of dat het toch anders moet? (en aangeeft hoe)

Groeten,
Jean

Klaas Zondervan

Waarom volg je niet gewoon het schema van Viessmann?
De zwarte en de bruine zitten rechtstreeks aan de transfo, alleen de gele loopt via het schakelcontact.
En als je nog eens een schema post, mag het dan iets duidelijker? Ik vind dit maar een vaag plaatje.