Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Meegebogen perronkappen?

Gestart door Gerolf, 04 april 2006, 15:19:51 PM

Gerolf

Voor mijn modelbouwproject wens ik perronoverkappingen genre Antwerpen-Oost in model na te maken. Een deel van het station bevindt zich echter in een boog.
Hoe zien perronkappen er dan uit? Volledig meegebogen of hoekig?
Ik heb al aan 't zoeken geweest op het internet, maar nog geen afbeeldingen gevonden. Vele perronoverkappingen zijn misschien al verdwenen.
Kan er iemand helpen met links, foto's, ... ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gerolf,
In Oostende zijn de perronoverkappingen meegebogen.
Neem eens een dagje vrijaf en ga eens naar onze kust, of kontakteer de mensen van de MSKK van Oostende. Deze vriendelijke mensen zullen je zeker helpen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Bedankt voor de tip, Peter. De volgende foto al gevonden, en die perronkappen lijken erg op die van Antwerpen-Oost, en zijn inderdaad meegebogen.



Ik vermoed dat ik met mijn foto's van Antwerpen-Oost en deze erbij aan de slag kan ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

Ik ga binnenkort naar Oostende, moet ik nog wat foto?s ervan maken?

Gerolf

Mag altijd, Kedeng, vooral dan van de muurtjes tussen de pijlers. De zitbanken hebben ze jammer genoeg gemoderniseerd, lijkt het.
Dank bij voorbaat!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

55erke


Ale de Gerolf gaat weer schoon dings in een steken denk ik[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door 55erke
Ale de Gerolf gaat weer schoon dings in een steken denk ik[;)]
Proberen, h? [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Mag altijd, Kedeng, vooral dan van de muurtjes tussen de pijlers. De zitbanken hebben ze jammer genoeg gemoderniseerd, lijkt het.
Dank bij voorbaat!


Heb je juist een paar foto?s verstuurd.

Gerolf

Bedankt, Roy Kedeng! Die geven weer wat extra informatie [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Er komt wat schot in de zaak. Weet er iemand ook hoe de dakbedekking er meestal uitziet? Ik veronderstel dat het roofing is, de stroken haaks tegenover de perronboord.

En foto zou natuurlijk helemaal geweldig zijn [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw