kleuren Piko 28

Gestart door Metpetergaathetbeter, 09 juni 2014, 12:14:07 PM

Metpetergaathetbeter

Uit welingelichte bron :

Wit                                                         Ral 9010 Pure White

Appelblauw - Zeegroen = Pantone              Ral 3278 C Pantone

Rood                                                       Ral 3020 Taffic White

Groeten Peter ;)

PS ik wist niet meer waar/of bij wie  te plaatsen, alhier de gevraagde info !


Rangeerduivel

Was wel een vraag van Erwin,dacht ik,,,

;)

Metpetergaathetbeter

Dacht ik ook maar vond niet meteen waar te plaatsen, Ervin zal wel eens aan het knopje draaien en zorgen dat het terecht komt ! ;D ;)

Groeten Peter ;)

loco

Ral 3278 C Pantone is geen voor de hand liggende kleur waarvan je de verf in model kunt vinden.
Iemand enig idee welke modelverf hiermee het best overenkomt?


Dirky

Zou RAL6024 moeten zijn...

MARKLINRIJDER

#5
Om juist te zijn  :)

Ral 6024 met 17% meer groen en 40% meer blauw.



Grtjs,

David

Michiel

RAL 6033 lijkt (op het zicht) een betere vertrekbasis, nee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

MARKLINRIJDER

Toegevoegd:



Ik denk dat het eenvoudiger is 6024 bij te kleuren dan de 6033 te ontkleuren.

Grtjs,

David

Rangeerduivel

In de meeste verfwinkels hebben ze een aparaatje om de verf(kleur) te scannen en na te maken,misschien is dat een oplossing...?

;)

loco

Dat kan inderdaad.
In de meeste 'Colora' winkels hebben ze zo'n scantoestel. Dit werkt zeer nauwkeurig en veel oppervlak heb je niet nodig. Ik heb zo al verf laten maken voor het schilderen van mijn deuren in huis op basis van een stukje hout waarop de verf stond die ik wilde.
Echter zij verkopen geen modelbouw verf. Ze gebruiken overwegend Boss verf wat van een zeer goede kwaliteit is, maar niet zo fijn dan onze klassieke modelverfjes. Daarom verkies ik modelbouw verven. Tevens is het potje dat je meekrijgt net iets groter dan de kleine potjes die we gewoon zijn. Minimum een halve liter.
Ik gebruik wel hun vernissen om mijn modellen een eindafwerking te geven.

eve