Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Tom

Ik heb gisteren de 50 gezien, en ik moet eerlijk toegeven als je hem voor je ziet staan in de vitrine is het eigenlijk wel een prachtloc. [^]
Tom

Anarchy

Met welke wagons (goederen en rijtuigen) heeft die eigenlijk gereden?

Arbeco

Anarchy,

Deze vraag had ik een paar dagen geleden ook gesteld op de "grootbedrijf" afdeling, kreeg toen een reactie van Tom dat hij waarschijnlijk met K-rijtuigen heeft rondgereden. Dus de OVB's erachter....

Groeten Len.
Old diesels never die...

Anarchy

Ook Rocky Rail heeft zijn site aangepast met een mooie foto van de 5106 en 5166 [:)]

GeM

Net de eerste foto's van de modellen 5166 gezien (dank aan de posters!). Spijtig dat het model niet hetzelfde donkere geel heeft zoals ie op de folder was voorgesteld (want daar was ik eigenlijk vooral voor gevallen) maar men heeft het felle (moderne?) geel gebruikt voor de belijning. Nu goed, afwachten maar tot de bestelling kan afgehaald worden. We zullen dan nog wel even kijken...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Anarchy

Was is aan het rondsurfen op internet en kwam zo nog is op Tufken zijn site terecht. Lees ik dat goed. Vanaf zaterdag 5109, 5150, 200.058? [:0][:0] Dat zou onverwacht, maar fantastisch nieuws zijn!!

janjozef

dat is het eerste wat ik er van hoor. Ik zal mijn spaarpotje dan moeten aanspreken, zijn er 2 van voor mij.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

een vraagske

hebben de 51ers ooit inter,nationale diensten tot in keulen gedaan???? zo ja met welke wagons aan de haak. de inox'n ???

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

Dit las ik gisteren JanJozef:

LEVERBAAR vanaf ZATERDAG:

MEHANO: ICE 3 NS verbeterde uitgave (2? reeks)

5109:
NL : Gele basiskleur met groen dak en groene strepen. Een van de enkele loks van de reeks 51 met een volledig gele neus.
F : Couleur de base jaune avec toiture et bandes vertes. Nez compl?tement jaune.
Stelplaats / D?p?t : Kortrijk / Coutrai

5150 :
NL : Groene basiskleur met gele strepen. De 5150 behoort tot de slechts enkele loks van de reeks 51, waarvan de smalle lijn niet doorloopt over het front.
F : Couleur de base verte, avec bandes jaunes. La 5150 est une des rares locos de la s?rie 51 dont la fine bande jaune ne traverse pas le nez de la machine.
Stelplaats / D?p?t : Monceau (Charleroi)

200058 :
NL : Groene basiskleur met gele strepen. E?n van de zeldzame loks van de reeks 51, nog met de oude nummering van de reeks 200, maar reeds met 5 koplichten.
F : Couleur de base verte, avec bandes jaunes. Une des seules locos de la s?rie 51 ayant conserv? l?ancienne num?rotation apr?s la r?ception des 5 feux.
Stelplaats / D?p?t : Hasselt

Dat de spaarpot opengebroken wordt, wees maar gerust [}:)]

janjozef

Moet morgen toch passeren zal het direkt weten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

diesels

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

een vraagske

hebben de 51ers ooit inter,nationale diensten tot in keulen gedaan???? zo ja met welke wagons aan de haak. de inox'n ???

wim

Nee, alleen naar Amsterdam tussen eind jaren zestig en begin zeventig (en dan nog alleen met de PBA-rijtuigen van dat type, dat zijn dus niet de rijtuigen die nu uitgebracht zijn door LSM, maar die nog uitgebracht zullen gana worden)

groeten Sicco

wisselstromer

ok bedankt
het is blijkbaar een type 55 (die met de snor) die tot in aken en mss verder reed

jammer want ik heb een duitse baan epIII en ik vind de 51er zo chic dat ik hem ook wou
mss dat ik eens een onrealistiche trein ga hebben
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

diesels

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ok bedankt
het is blijkbaar een type 55 (die met de snor) die tot in aken en mss verder reed

jammer want ik heb een duitse baan epIII en ik vind de 51er zo chic dat ik hem ook wou
mss dat ik eens een onrealistiche trein ga hebben

Tsja, ik heb zoiets van: wat let je [8D]

wisselstromer

- money my friend [:)]

en mn voorkeur gaat uit naar duitse locs maar ooit koop ik hem

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer