Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Waah, dit maakt het nog erger om te wachten [:D]

tufken

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Waah, dit maakt het nog erger om te wachten [:D]

en binnen een week tot 10 dagen  de 5106  TEE Loco
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Anarchy

Arbeco

Amaai amaai....
Die 51'ers zijn een serieuze bedreiging voor de geldbuidel jongens... Ziet er weer schitterend uit...[:p]

Groeten Arbeco.
Old diesels never die...

BartT

Hallo,

Ik ben Bart, nen Nollander, en nieuw op dit forum
Sind 1 week trotse bezitter van 5102.  Pracht model. Voor de ladders ga ik nog een mooie oplossing verzinnen, lijkt mij niet zo moeilijk.

De te felle frontseinen: zet CV113 en CV114 op 0 of 1. Dit helpt enorm.

Een error die ik nog noiet ben tegengekomen in dit forum: Na diverse zaken programmeren en daarna op de baan ermee liep het geluid volledig uit de hand en resulteerde in een hoog, hard gepiep dat enkel ophield als de lok van de rails werd gehaald. Hebben jullie hier ook last van gehad?  Wat kan de oorzaak zijn?
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

ERVIN

Hoi BartT,mag ik je kussen [:X]?
Je bent net hier op het forum verzeild geraakt en je hebt al direct zo maar eventjes mij enorm blij gemaakt,wel wel,ik heb die CV's eens even verandert,en wat blijkt,mijn 51ers hebben geen verstralers meer,wat helpt dit zeg,eindelijk hebben mijn locs gewone lichten,MANNEN,je moet dus gewoon doen wat BartT heeft gezegd,zet die CV's(113 en 114)op 1 en je zult versteld staan van het resultaat.
Bartje,ik sta in het krijt bij U.
Nogmaals bedankt,en trouwens welkom op het forum.[;)]

Anarchy

Spijtig genoeg kan ik met mijn control unit die CV's niet schakelen [:(]

BartT

Hoi Ervin,

Als ik je daar blij mee maak mag je me zeker kussen....
Eigenlijk vind ik het een kwalijke zaak dat de documentatie hierover , welke bij de lok in de verpakking zit, verre van compleet.

Waarom staat er maar een halve tabel van te wijzigen CV's afgedrukt.
Bezoek de Loksound website en downlaod de V3.5 beschrijving, dan kun je zien wat je nog allemaal meer kunt.

groetjes,

Bart[^]
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

Koen

Dag Bart,

Bedankt voor de tip. Het probleem van de geluidscontrole heb ik ook al gehad. Gewoon adres herprogrammeren en het probleem is opgelost. Wat ik zeer merkwaardig vindt, is dat al de locs van het type 51 (die ik aangekocht heb) bij eerste activatie totaal niet onder controle te houden zijn. Noch in snelheidsregeling als in geluidsregeling. Eens het adres gewijzigd wordt, zijn alle problemen van de baan. Nu ja, ik heb nog al van dergelijke fratsen voor gehad met digitale sturingen. Zolang we het maar opgelost krijgen, is het allemaal nog niets h?.

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

Anarchy

Ervin (of andere die deze CV's hebben toegepast), kan je eens een foto online plaatsen van de lichten na wijziging van de CV's? Ikzelf kan deze die niet aanpassen met mijn control unit dus ik zal moeten zien om ze elders te laten aanpassen.

Jeroen

ERVIN

Zo waren de lichten voor de verandering van de CV's,

En zo schijnen de lichten nu.

De 5172 zijn rode lichten schijnen op deze foto,maar is moeilijk te zien,komt waarschijnlijk door de flits van mijn fototoestel.

Anarchy

Is de 5102 ook al aangepast op deze foto? Want ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil, maar dat zal wel aan de foto liggen zeker? [;)]

ERVIN

Ja de 5102 is ook aangepast,op foto is het idd minder goed zichtbaar.
Maar het scheelt echt heel veel hoor.[:I]

Anarchy

Kwam de 5166 normaal gezien deze week uit? Of is het pas de volgende week?