Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Tom

Was er maar 1 60 die uitgerust is met elektrische verwarmig in het blauw?
Tom

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Tom

Was er maar 1 60 die uitgerust is met elektrische verwarmig in het blauw?

Ja, maar vreemd genoeg werd hij meer in de goederendienst ingezet, slechts zelden voor reizigersvervoer. (vooral bedevaarttreinen met internationale rijtuigen met enkel electrische verwarming) Ook toen al was de N.M.B.S. een vat vol logica !
Modelspoorse groeten,
Eric.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Roderik

Is er eigenlijk nog niemand op het idee gekomen om zijn 51 om te bouwen naar een type 200? Enkele koplampen - Derde koplamp op de neus?
Moeilijk kan dat toch niet zijn...
Always be modelling!

Nonkelronnie

De 200 058 komt er nog aan. Mensen die een 200 willen zullen vermoedelijk daarop wachten

loebaske

amaaai, dat ikke er nooit opgelet heb dat de 6005 een
BOBO stel had en geen COCO, dus zal het even wat aanpassen
worden voor Mehano om dit model op de markt te brengen,
maar wie weet kom die er wel.....en zou een ferme aanwinst
zijn op onze baan, en maar hopen dat in het goede blauw
wordt uitgebracht.[:)][:)]
Groetjes Eric

Anarchy

Als ze hem uitbrengen in het blauw zoals de 5531 van Marklin ist goed [:D]

dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

De 200 058 komt er nog aan. Mensen die een 200 willen zullen vermoedelijk daarop wachten

de 200 058 komt met 4 koplampen en vijfde koplamp zoals al de andere.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

de 200 058 komt met 4 koplampen en vijfde koplamp zoals al de andere.

Sorry, wist ik niet.
Tjah, dan zullen enkele handige harry's het zelf moeten doen

janjozef

wacht nog een jaartje. Mehano heeft de 51  nog niet volledig uitgemolken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

is maar goed ook dat het nog enkele jaartjes duurd,
want anders moeten we allemaal een bij job vinden,
en heb liever dat de 51 nog een tijdje meegaat, zo
kan men op termijn een mooie lok depot opbouwen...

Anarchy

Ben er echt benieuwd voor wat ze volgend jaar eventueel nog aan nummers en schilderingen voor de 51 gaan uitbrengen [:p]

dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ben er echt benieuwd voor wat ze volgend jaar eventueel nog aan nummers en schilderingen voor de 51 gaan uitbrengen [:p]

2006 was het jaar van de kleine buffers.
2007 zal het jaar zijn van de grote buffers.
Vanaf mijn site moog je de nummers gokken [;)]

En wie weet, 2008 het jaar van de 2 koplampen [:p]

rixke rail

Ik heb de afgelopen dagen wat opzoekingswerk gedaan voor een ander draadje en zo ben ik toevallig wat anders te weten gekomen.
De 5102 was de enige lok die in signaalgeel geschilderd was, t.t.z iets donkerder dan het "normale" geel. Dit laatste werd in de tekst omschreven als NS-geel, al zal dat wel niet de offici?le naam zijn. Weet iemand hierover meer ? Modelspoorse groeten,
Eric.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

diesels

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ik heb de afgelopen dagen wat opzoekingswerk gedaan voor een ander draadje en zo ben ik toevallig wat anders te weten gekomen.
De 5102 was de enige lok die in signaalgeel geschilderd was, t.t.z iets donkerder dan het "normale" geel. Dit laatste werd in de tekst omschreven als NS-geel, al zal dat wel niet de offici?le naam zijn. Weet iemand hierover meer ? Modelspoorse groeten,

Hallo,

Ook dat is weer onzin. Zie onderstaande foto, geen kleurverschil. Bovendien verschilde de kleur van het geel wel vaker van tijd tot tijd en stelplaats tot stelplaats...

N.B. Met serieus alle respect en het is meer in het algemeen dan persoonlijk bedoeld, maar laten we proberen wat beter feiten en fictie uit elkaar te houden.

Peter

Dat het met de kleur al eens verkeerd kan gaan bewijst onderstaande foto die van de NMBS website komt. Op die website staan nog een hele reeks "onvrijwillige" vergissingen.
Kijk op bijgevoegde foto eens goed naar het verschil in geel.

Met vriendelijke groeten
Peter