B-MODELS

Gestart door Catje, 21 mei 2014, 23:01:27 PM

Catje

Weet niet precies waar mijn vraag te stellen vandaar dat ik hem hier stel:

Op de website van Hunerbein in Aachen (D) heb ik 2 mooie sets goederenwagons van het merk B-Models gezien.
http://www.huenerbein.de/modelleisenbahn-H0/index.php?sa=1&s=&c=&cid=886c00c419dbc3c25618af4d8529c49f&b=&sas=&p=2
Het betreft 2 afzonderlijke sets van de CFL bestaande uit 2 ertswagens per set.
de nummers van deze sets zijn: 45230 en 45231.

Ik bezit enkel Marklin locomotieven, en de baan is geheel voorzien van Marklin C-Rail.

Mijn vraag nu is:
- kan ik van deze wagons de bestaande koppelingen vervangen door de Marklin kortkoppeling?
- Dien ik de wielen ook te vervangen voor wisselstroomwielen?

Hoop dat er hier op dit forum mensen zijn die ook wagons van B-Models hebben mij advies kunnen geven of deze te gebruiken zijn i.s.m Marklin locomotieven.

Groeten,
Willy


Metpetergaathetbeter

#1
de koppeling kun je wisselen en ik veronderstel dat daar een Marklin kortkoppeling ook ingaat!, ik weet niet of B-Models levert met de juiste flenshoogte, misschien als je hiet niet geholpen wordt een mailtje aan VBV, hier krijg je zeker (ngl de dag de vraag gesteld wordt in de meeste gevallen 's anderdaags of de dag zelf nog een antwoord !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

In geval van de koppelingen kan dit normaal geen probleem zijn,daar de wagens NEM-schachten hebben,
wel even checken of de M-koppelingen niet tegen de buffers komen in scherpere bochten,dit komt nogal eens voor bij diverse merken

;)

dani

bij elke serieuze verdeler van B models kan je bij aankoop vermelden dat je 3rail rijdt, en dan wisselt de verkoper normaal direkt de DC wielen voor AC exemplaren, gratis.
De koppelingen zitten in een NEM schacht dus die kan je gewoon wisselen, maar het buffer probleem is inderdaad gekend.  Bij dommige merken koppelen de Märklin K.K. net iets TE dichtbij en kunnen er dingen in elkaar haken vooral bij bochtstraal R1 van Märklin.

Voor de rest zijn de B-models doorgaans prachtig afgewerkt voor een nette prijs en mooi, degelijk verpakt.


Je zou ook in principe Märklin wielassen kunnen monteren, maar let dan wel op dat je de juiste maat hebt hee .  Meten is weten.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Catje

Peter, Rudy en Dani

Bedankt voor uw advies en reactie.
Ga er goed aan denken als ik naar Hunerbein ga.

Groeten,
Willy