Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Printplaten

Gestart door GECE, 06 mei 2014, 17:12:58 PM

GECE

Voor onze club AMRA zijn we op zoek naar printplaten met fotogevoelige laag, met als afmetingen 12 x 18 cm.
We willen deze zelf etsen. Zijn er eventueel platen met grotere afmetingen waaruit we deze kunnen zagen ?

Is het beter deze printen te laten etsen en wat zijn de kosten hiervan ?

Groetjes,

Guido

Gerolf

10 x 16 is een standaardafmeting ... niet mogelijk om het iets te verkleinen?
Er bestaan allicht grotere platen, én je kan inderdaad platen laten etsen (voorbeeld: the pcb-shop, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Net even bij Reichelt gekeken. Daar zag ik printplaten in de volgende afmetingen (mm):
175x125, 200x150, 250x150, 250x200, 300x200, 300x210, 400x600.
Keus genoeg dus.

Havoc

Hangt ervan af hoeveel je er nodig hebt en hoe snel. Voor een schatting te hebben van hoeveel het zou kosten kan je eens de calculator van Eurocircuits gebruiken: www.eurocircuits.eu Gewoon de afmetingen invullen, hoeveel lagen, hoeveel je er nodig hebt en welke termijn. De rest laat je voorlopig op default staan. Als je meer wil weten kan je die altijd eens bellen. Zitten ergens in Mechelen dacht ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Zolang je er geen 1000 nodig hebt een dure bedoening.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

krispy

Dit is misschien iets om ze te laten maken ( is in China )

Heb er daar indertijd laten maken voor mijn wagonverlichting , zijn van goede kwaliteit.
Prijs valt heel goed mee ( vindt ik toch )


http://www.makepcb.com/

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Koen

Athys in Mechelen had vroeger printen op A4 formaat (heb er zelf nog een liggen). Of dit nu nog zo is, weet ik niet. Het is lang geleden dat ik zelf nog printen heb gemaakt.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren