buurtverkeer set 26530

Gestart door dikken, 30 maart 2006, 11:57:16 AM

dikken

Hallo,

De marklin is 26530 zou als volgt moeten werken. De stroom van de middengeleider wordt genomen van de voorste sleper (rijrichting afhankelijk). De loc rijdt zonder wagens maar in een richting. Een brugje op de decoder zorgt ervoor dat, als je de loc alleen wilt laten rijden, dit in beide richtingen kan.

Het gebruik van de juiste sleper is van belang als je wilt dat de trein mooi voor het sein stopt.

Bij mijn set werkt dit systeem dus niet. Gelijk welke richting er gereden wordt, de sleper onder de loc wordt gebruikt om de stroom van de middenrail te nemen. De jumper no1 op de loc staat open, dus in de goede positie.

Kunnen diegene die de set ook hebben, eens proberen alleen de loc in beide richtingen te laten rijden met open jumper no1 en mij hun bevindingen melden?
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

wisselstromer

je moet eens in het boekje van de lok zien
er is op de decoder een "stekkertje" dat je in 2 standen over een contact kan schuiven
-of wel over de 2 contacten of wel over maar 1 contact

ik geloof dat dit die functie regelt

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dikken

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

je moet eens in het boekje van de lok zien
er is op de decoder een "stekkertje" dat je in 2 standen over een contact kan schuiven
-of wel over de 2 contacten of wel over maar 1 contact

ik geloof dat dit die functie regelt

mvg




Als je mijn post aandachtig leest, kan je wel veronderstellen dat ik dit reeds geprobeerd heb. In beide situaties rijdt de loc in beide richtingen, wat dus niet zou mogen.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

GeM

Bij mijn set is het juist andersom : de sleper van de stuurpost bepaalt of het stel rijdt of niet, maw als je een stuk rail stroomloos zet, zal het stel pas stoppen als de sleper van de stuurpost stroomloos valt.

Ik zal het voor alle zekerheid nog eens testen, maar pas volgende week kom ik terug op de club.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

dikken

citaat:
Geplaatst door GeM

Bij mijn set is het juist andersom : de sleper van de stuurpost bepaalt of het stel rijdt of niet, maw als je een stuk rail stroomloos zet, zal het stel pas stoppen als de sleper van de stuurpost stroomloos valt.

Ik zal het voor alle zekerheid nog eens testen, maar pas volgende week kom ik terug op de club.



En rijd je loc dan voorop?
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

GeM

citaat:
Geplaatst door dikken
En rijd je loc dan voorop?


Nope, 't is een duwertje (stuurpost vooraan), anders werkt het niet op onze baan, het schaduwstation heeft op het einde van elk opstelspoor een stroomloos stuk van ong. 20cm, dus ik kan niet anders.
Misschien heb ik wel iets verkeerd gedaan hoor, jumper niet goed gezet ofzo, ik zou het allemaal nog eens goed moeten doortesten
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

dikken

Dan is er niets verkeerd mee. Het zou zo moeten zijn in jou geval (duwstel), de stroom wordt via de vorenste sleper ( in de rijrichting gezien) opgenomen.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

55erke


Ik,heb het op de een of andere manier klaar gekregen dat de binneverlichting altijd brand , ook zonder loc 2505. Dus ik heb de koppelingen tussen loc en 1ste rijtuig  verandert naar gewone kortkoppelingen zo kunnen er nu ander locs ook dienst doen. En de 2505 die kan ook alleen rondtoeren.[:I]

Kedeng Kedeng

@55erke,
Welke koppeling heb je dan gebruikt? (productienummer / merk)

55erke


Hoy
Gewone kortkoppelingen van Marklin

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door 55erke


Hoy
Gewone kortkoppelingen van Marklin


Oke bedankt.