CFL 3000 in Berchem?

Gestart door Peter, 30 april 2014, 11:56:07 AM

Peter

Daarstraks in station Antwerpen - Berchem een 3000 van de CFL in dubbeltractie gezien. Stond voor een goederentrein richting Antwerpen-noord
Door de perronsoverkappingen  kon ik wel niet onderscheiden of de tweede lok een 13 of ook een 3000 was.
Is dat normaal dat CFL loks tot in Antwerpen komen?

PS: het viertje waar we inzaten was "weer eens" bijna volledig volgekleddert met graffiti. zowel de ramen als ook binnen in het rijtuig hadden de vandalen blijkbaar hun onding gedaan. Moesten ze zwaar straffen en opkuis laten betalen.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

mss een testrit want die zou de orient express trekken in mei.

Mattias

De CFL 3000-locs rijden samen met de Belgische 13'en in pool in de Sibelit-trafiek tussen enerzijds Belgie (Antwerpen) en Italie..
Dit via de Athus Meuse en dus ook door / langs Luxemburg.

Vandaar is dit normaal, dat je een een CFL3000 kunt tegenkomen in Antwerpen. Gebeurt trouwens al jaren..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C.B.

Ja hoor , dat is altijd zo al geweest. (zoals Mattias al schreef)
Zitten samen in de pool van de Sibelit 13'en.
Zijn trouwens identiek als de 13 (alleen zijn ze veel properder)
Groetjes.
Claudio.

Peter

Kan zijn dat die al een hele tijd tot Antwerpen komen, alleen... was het de eerste keer dat ik er een zag.

Ze zijn inderdaad veeeeeeeeeeeeeel properder dan onze 13
Met vriendelijke groeten
Peter

Mattias

Nuja, ik moet wel zeggen dat NMBS (of in dit geval nu specifiek B-Logistics) zijn locomotieven heeeel wat properder rondrijden dan vroeger hoor!
De traxx-locomotieven en 13'en zijn nu heel wat properder dan pakweg 2 jaar terug!
Het is me onlangs zelfs gelukt om een vuilere CFL 3000 te zien dan een 13!!
En dat laatste was pakweg enkele jaren geleden gewoon ondenkbaar!  ;D

SNCF Fret daarintegen is heel wat erger met hun vuile astrides...  :-[
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Brossel

Citaat van: C.B. op 30 april 2014, 13:10:42 PM
Zijn trouwens identiek als de 13 (alleen zijn ze veel properder)

Behalve de logo's is er ook een ander punt waarop je ze snel kunt herkennen:
De CFL loks hebben een bordeaux gekleurde band op de zijkant van de lok.
De NMBS loks hebben daarentegen een blauw gekleurde band...

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Huugooke

Citaat van: Peter op 30 april 2014, 11:56:07 AM
PS: het viertje waar we inzaten was "weer eens" bijna volledig volgekleddert met graffiti. zowel de ramen als ook binnen in het rijtuig hadden de vandalen blijkbaar hun onding gedaan. Moesten ze zwaar straffen en opkuis laten betalen.

Blijkbaar is de graffiti verwijderen goedkoper dan een goede bewakingsfirma inschakelen. Jaja, ik weet het, dat is niet overal mogelijk.
De reiziger is weeral de dupe van alles; hij mag "genieten" van het vandalisme tot het bewuste rijtuig eens opgekuist wordt. Dat toont weeral hoeveel respect die maatschappij heeft voor zijn klanten.
Uit noodzaak moet ik de laatste tijd veel met De Lijn over en weer naar het ziekenhuis. Reistijd 45 minuten. Te voet doe ik er drie kwartier over. De staat van de meeste bussen is ronduit schandalig. De zetels zijn zo vuil dat het wel lijkt of ze er motoronderdelen op vervoeren!

Sorry voor het contamineren van dit draadje met een er niets toe doende bijdrage

dieselfreak

Wat meer bewaking zou al het begin van een oplossing voor de grafittiplaag zijn. Ook het s' nachts afstellen van rollend materieel met geopende deuren is eigenlijk een openlijke uitnodiging voor vandalen om ongestoord hun gang te gaan.
MC

D_Loc

Citaat van: Peter op 30 april 2014, 11:56:07 AM
PS: het viertje waar we inzaten was "weer eens" bijna volledig volgekleddert met graffiti. zowel de ramen als ook binnen in het rijtuig hadden de vandalen blijkbaar hun onding gedaan. Moesten ze zwaar straffen en opkuis laten betalen.
Toen ik 2 weken geleden in Athus was kwam daar een Desiro voorbij waarbij 1 bak geheel was dicht gesmeerd ook over ramen. Ik had het te laat door anders had ik er een foto van gemaakt want het was echt niet normaal. In Luxemburg zou zo'n stel overigens niet eens op de baan komen. Je ziet daar geen materieel met graffiti in de dienst.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk