Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Rijden er nog Bolleneuzen in de Ardennen?

Gestart door Gert1, 23 april 2014, 17:47:13 PM

Gert1

Natuurlijk weet ik dat in Belgiƫ de Bolleneuzen niet meer in reguliere dienst zijn.
Maar rijden ze af en toe nog toeristische treinen? En zo ja, waar?
Ik meen gelezen te hebben dat er geen activeiten meer zijn op de Vehnbahn.
Klop dat?

Het mooie weer (hier in NL althans) lokt en een uitstapje naar de Ardennen lijkt me leuk.
:)

mvg,
Gert

59erke

Bij mijn weten is er geen bolle neus of vlottende cabine nog in dienst bij de nmbs.
Buiten misschien de museumlok en misschien dat er bij TSP nog eentje staat.

De vennbahn is volgens mij al gedeeltelijk opgebroken en omgetoverd in een fietsparcours.
Ik dacht zelfs vernomen te hebben dat al het rollend materieel van de vennbahn verkocht is.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

NMBS holding zelf bezit nog de 5404, TSP de 202.020 alsook bezit TSP de CFL 1603 denk ik, deze is dacht ik ook wel rijvaardig, maar de verf is niet zo mooi als de 1600 die Luxemburg zelf als museumloc heeft.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gert1

Dank voor jullie reacties.
Tja, dat lijkt de kans op een Bolleneus zien rijden in de Ardennen erg klein te maken.

mvg,
Gert

Brossel

Citaat van: Gert1 op 24 april 2014, 14:58:45 PM
Tja, dat lijkt de kans op een Bolleneus zien rijden in de Ardennen erg klein te maken.

Dat valt wel mee: het TSP zette regelmatig haar 202.020 in op de eigen Bocq spoorlijn 128 in de Ardennen.
Kwestie van de website van pfttsp in de gaten te houden.
Bijvoorbeeld tijdens de rommelmarkt in Spontin wordt met een versterkte dienst gereden waarbij TSP ook dieselloks inzet.
Misschien heb je dan geluk.

Echter vraag ik me wel af of deze lok op dit moment wel rijvaardig is, of momenteel wat kleinere defecten heeft???

Wat ik wel weet is dat er in ieder geval wel een verbouwde AFB 'une cabine flottante' zoals ze zo mooi zeggen aanwezig en actief is op de Bocq lijn
(voor werktreinen te zien).

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!