R rijtuigen MTE Blankenberge

Gestart door GDE, 22 april 2014, 15:03:16 PM

GDE

Tijdens het paasweekend zag ik bij mte een prototype staan van een R-Rijtuig . Helaas kon ik niet meer info vragen omdat het nogal druk was in de winkel . Weet iemand hier meer over ?

dieselfreak

Wellicht gaat het hier om de R rijtuigen die ooit eens gemaakt zijn door een Gentse modeltreinwinkel die intussen allang niet meer bestaat. De mallen zijn verkrijgbaar via MTE, je moet hier maar eens kijken: www.minitrainexpo.be/shop/ en doorklikken op 'Treinen HO'- wagens.

Het gaat in elk geval niet om de R rijtuigen van Goover want die zouden pas ten vroegste eind dit jaar komen, zo heeft David mij onlangs zelf gezegd.
MC

Metpetergaathetbeter

Verborgh? eventjes in Lochisti bezig geweest maar al heel wat jaren gestopt!

Groeten Peter ;)

dieselfreak

Die was het, ik was de naam vergeten.
MC

GDE

Bij het model staat er R-MTE proto 2014 . Ik denk dat het om een nieuwe produktie gaat . Het prototype lijkt me fijner van afwerking dan een resin model . Als ik de foto's vergelijk van het MTE model en die van goover valt het verschil in ramen op . Bij mte etsen ze de raamindeling . Ik ben alvast benieuwt naar de prijs/kwaliteit verhouding van beide producenten .

GDE

dieselfreak

Citaat van: geert desc op 27 april 2014, 22:23:35 PM
foto R-rijtuig MTE https://www.flickr.com/photos/124193506@N08/

Zeker geen slechte poging van MTE, al lijkt het mij dat de ramen van de R rijtuigen meer afgeronde hoeken hadden:

https://sites.google.com/site/treinko/_/rsrc/1363891994526/de-nmbs-vroeger/R-AD.jpg

De ruiten in de vouwdeuren hadden ook geen aluminium maar zwarte rubberen banden.

MC

GDE

Inderdaad Marc , goeie opmerking . De hoeken van die aluminium kaders zou eigenlijk moeten gespoten worden in de kleur van de kast om zo meer de werkelijkheid te benaderen en die afronding te hebben . De raampjes in de deuren hebben op het model geen aluminium kader maar op mijn foto's is dit niet heel duidelijk . Ik weet niet of de zwarte rubber rand aan die ruitjes zal aanwezig zijn . De draaistellen lijken me ook nog niet juist en de buffers een beetje te smal ... maar het is dus blijkbaar een prototype . Hopelijk horen we hier spoedig meer over .

dieselfreak

Geert, ik ben samen met jou benieuwd naar het eindprodukt en hopelijk wordt er ook rekening gehouden met onze (opbouwende) kritiek. Ik wacht al heel lang op een correcte versie van deze rijtuigen en het maakt mij eigenlijk niet uit wie ze maakt, als ze maar juist zijn.
MC