Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Vijvers in model

Gestart door dingske, 27 maart 2006, 19:58:15 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door fabian

ik heb een vraag:als je een modelvijver wil maken wat heb je dan nodig[?]

Lees eens wat er op deze pagina geschreven is, Fabian [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Nutteloze opmerking: ik heb net deze thread gelezen en ben met verstomming geslagen van de taalfouten... (geen tikfouten)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc

Nutteloze opmerking: ik heb net deze thread gelezen en ben met verstomming geslagen van de taalfouten... (geen tikfouten)

Niet alleen in deze draad, ook buiten dit forum ... maar dat is dan alweer een ander onderwerp [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Okee, okee, het spijt me van mijn "gars", natuurlijk bedoel ik "hars". [;)]
Tom

janjozef

Verondschuldig mij even mr Havoc maar "THREAD" is geen nederlands maar een engels woord dus een taalfout.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Zonder van het onderwerp te willen afwijken zou ik willen vragen of er iemand weet welke hars je bij Voss Chemie moet kopen om water te imiteren. Ik vrees dat ze daar raar gaan opkijken als ik zeg dat het voor modelwater bestemd is, en het lijkt gemakkelijkere om het van iemand met ervaring te weten te komen.
Loco

loebaske

en sla eens de recente MSM open, daar staat er
een artikeltje over water van ER Decor.
Voor het water op de clubbaan werden er een
soort kristallen gebruikt, moest in de oven
opgewarmd tot vloeibaar en dan uitgieten,
zorg dat de oever niet uit piepschuim bestaat
anders gaat dat smelten [:(!] van ondervinding
gesproken [:D]
Zal eens men hoofd pijnigen om te weten van
welke firma het was...
Eric

janjozef

Bij mijn weten hebben ze daar geen hars voor bij voss chemie. Maar het kan best zijn dat er een hars bruikbaar voor is.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Bij Voss hebben ze wel een transparante giethars. maar of die geschikt is om 'modelwater" te imiteren ...? Ik zou voor de producten van Woodland gaan.
Mogelijk zijn de Voss-producten wel geschikt voor ramen, koepels, ... en om een museumloc stofvrij in te gieten [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Stond er in de laatste msm geen baan met echt water?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eibtrain

Ik heb zelf een oppervlakte van +/- 0,7m? (haven) behandeld met 2-componenten hars. Goed verluchten is de boodschap maar het resultaat is wel mooi. ik weet de fabrikant niet meer maar Vosschemie heeft zeker dergelijke producten in het gamma.
Als ondergrond heb ik een triplex plaat behandeld met verschillende donkere tinten acrylverf.
Volgende andere producten heb ik geprobeerd:

"scenic water" van Deluxe Materials: mooi resultaat, gemakkelijk aan te brengen maar het geheel blijft na stolling als zachte silicone aanvoelen, bovendien kan je hiervan moeilijk "het stof afnemen", blijft er aan plakken.

"E-Z water" van woodland scenics: mooi resultaat maar daar het reeds stolt bij een temperatuur van minder dan 100?C is het h??l moeilijk een gelijkmatig oppervlak te bekomen (zodat je geen naden ziet). Naderhand met de warmeluchtverfstripper een deel van het oppervlak weer smelten lost dit probleem niet volledig op.

Bovendien zijn beide producten peperduur. (?13 voor +/- 250ml)

op mijn prille website: http://home.versateladsl.be/rik_christine/index.htm zie je het resultaat van het hars-experiment.

Eventueel kan je ook bootvernis aanwenden, maar daar kan Havoc je meer over vertellen.

succes,

Rik

rixke rail

Ik heb voor mijn rivier het goeie ouwe kathedraalglas gebruikt.[:D]Een stokoude maar niet te dure en duurzame oplossing voor grote oppervlakten water.[:I] Voor de waterval gebruikte ik het giethars van Woodland Scenics.[:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door eibtrain
Bovendien zijn beide producten peperduur. (?13 voor +/- 250ml)
Als je rekent dat een laag van 1 cm dik al veel is, valt die prijs nog mee, of niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Voor de geintreseerden, die moeten het artikel van 'muydonix toucourt' in MSM 31.
Daar worden drie methodes beschreven over water maken in model.
Tom

Havoc

citaat:
Eventueel kan je ook bootvernis aanwenden, maar daar kan Havoc je meer over vertellen.


Uh? Waar heb je dat gehaald? Ik weet enkel dat dat vreselijk spul is om van je voordeur te krabben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.