Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Intellibox probleem.

Gestart door Peter, 06 april 2014, 11:17:31 AM

Peter

Heb voor de tweede keer een probleem met mijn Intellibox van Uhlenbrock.
Mijn IB is een van de eerste modellen die jaren geleden op de markt kwamen en een paar jaar geleden
begonnen de regelaars raar te doen, d.w.z, de rijstappen sprongen sloegen dikwijls een aantal over, bv. van 1 na 3 of van 2 naar 5 enz.
Heb die toen bij Hünerbein laten herstellen (kosten 25 euro) waarbij ik als service een andere kreeg om te gebruiken.
Sinds deze week heeft het toestel weer hezelfde probleem.
Wat zou ik nu best doen. Deze oude IB nog eens laten herstellen (als ze het nog doen tenminste) of een nieuwe
kopen. In het laatste geval twijfel ik tussen de IB basic en de IB II (prjjsverschil ong. 100 euro) zodat ik een uptodate toestel heb.
Een toestel van een ander merk wil ik niet , omdat ik vind dat de IB nog altijd het beste is voor die prijs dat er op de markt is.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Hallo Peter,
zoals de naam al zegt is de IB-basic een apparaat met gelimiteerde mogelijkheden, o.a. het aantal treinen dat hij kan besturen.
Maar daar en tegen heeft het apparat weer een loconet interface standaard aan boord en geen S88bus.
Zellf ben ik er heel erg tevreden over, het een keer een mankement gehad, de eindtrap van de booster was defect.

De IB-II ken ik persoonlijk niet, maar Uhlenbrock kennende zal dit ook een goed product zijn.

grt Piet. 

Mrrhino

hello Peter,
ik heb ze allebei, de basic en de IB II. als je naar een nieuwe gaat zou ik de II kopen. die heeft wat meer mogelijkheden en het is vooral mogelijk om de twee IB samen te doen werken, zo kan je twee commando posten hebben, al werkt de eene misschien dat niet zo goed meer. je kan inderdaad de basic in "slave mode" zetten en de twee IB via loconet koppelen. Werkt perfect!
ik heb nu een Ecos aangeschaft en de IB basic is in werking ook met de Ecos.....ook via Loconet; Mijn IB II gebruik ik nu voornamelijk om servo motoren te programmeren. Dus Peter, koop een IB II, zonder twijfel!
Nog een woord voor herstellingen: je kan een IB rechtreeks naar Uhlenbrock sturen in duitsland. Ik heb zo ooit mijn IB II laten herstellen. na betaling sturen ze de IB terug naar jou adres. Geen tussen persoon en de herstelling was bij mijn perfect. je vindt de procedure op hun website.
4Sindsdien nooit meer een probleem gehad en dit is al 2 jaar gelenden gebeurd.
Succes en groetjes
Pierre





ii

T03

Peter,

ter info, ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn Intellibox IR.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

ERVIN

Bekend probleem maar dan met het Twin Center van Fleischmann , sinds ik mijn locs bestuur met mijn muis geen problemen meer met overspringende rijstappen.  ;)

Koen

Ik vrees dat dit een zwak punt is van de Intellibox.
Ook ik heb de rotaryswitchen reeds twee maal vervangen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

CiteerOok ik heb de rotaryswitchen reeds twee maal vervangen.

Zelf gedaan ?? Is dat moeilijk?
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Dat valt wel mee. Het is een beetje prutsen om de zaak open te krijgen en los te solderen.
Alleen moet je oppassen dat de banen en soldeerpads niet loskomen (had ik voor bij de 2de maal lossolderen) want dan is het zoeken waar de baantjes heen lopen om te overbruggen met een draadje.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren