Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

koppelen reeks 27 lsm

Gestart door i11, 29 maart 2014, 23:20:46 PM

i11

Ik heb vandaag de 2729 van LSM gekocht (12061).
Nu probeerde ik nem-koppelingen in de nem-schacht te plaatsen maar die zitten helemaal niet strak.
Het gevolg is dat de koppeling maar losjes hangt en naar beneden wijst, waardoor koppelen aan rijtuigen met de hand uitgevoerd moet worden.

Ik heb zowel Roco kortkoppeling als de universele koppeling gebruikt maar het maakt geen verschil. De kortkoppeling is helemaal ongeschikt omdat het ontkoppelmechanisme (haakje onderaan) in conflict komt met de baanruimer die voorzien is voor rijdende modellen. Het lijkt er op dat de nem schacht te kort is.

Zijn er meer mensen die hier een probleem mee hebben?
 

mnieuwlaet

Bij mijn LS 2135 is dat geen probleem, staat mooi horizontaal en geen conflict met de baanruimer...
Misschien heeft de uwe een duw gekregen voor hij (opnieuw) in de doos terecht kwam?

itchy

Eerst een klein hulpstukje over de koppeling schuiven voor je deze -met hulpstukje en al- over de NEM-schacht duwt. Dan zit je koppeling wel goed vast.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

i11

Dank voor de reacties. Ik had de kleine zakjes inderdaad niet goed bekeken. Daar zit inderdaad een hulpstukje in. Nu zit het wel goed. Dank voor de hulp.
 

Rangeerduivel

Diezelfde hulpstukjes zijn ook nodig en zitten erbij in het zakje bij de ROCO bolle neuzen en zwevende kabine,al zijn ze daar wel zwart van kleur

;)