Piko rijtuigen in Pop-farben

Gestart door Peter, 27 maart 2014, 12:40:45 PM

Peter

Eindelijk, in Duitsland zijn de Pïko rijtuigen in Pop farben eindelijk in de winkels aangekomen. Of deze ook in Belgie  in de winkels komen, valt helaas weeral af te wachten. Hangt waarschijnlijk af van de smaak van de handelaar en/of de verdeler ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 27 maart 2014, 12:40:45 PM
Eindelijk, in Duitsland zijn de Pïko rijtuigen in Pop farben eindelijk in de winkels aangekomen. Of deze ook in Belgie  in de winkels komen, valt helaas weeral af te wachten. Hangt waarschijnlijk af van de smaak van de handelaar en/of de verdeler ;)

Zijn ze zoals indertijd de "POP" rijtuigen van Fleischmann (met ribbels of zonder)?

Vraagje: je had indertijd bij Fleischmann de rijtuigen in POP kleuren maar je had bij Fleischmann ook rijtuigen met ribbels onder de ruiten over gans de lengte van het rijtuig(elk rijtuig had over de ganse lengte 1 welbepaalde kleur, maar als ik mij niet vergis waren deze ook in verschillende kleuren).

janieburton

Welke locs werden er gebruikt voor deze treinen in POP kleuren?

En op welke lijnen reden die?

Wat was het gemiddeld aantal rijtuigen van deze treinen?

Bestonden die enkel uit rijtuigen met POP kleuren of maakten andere rijtuigen soms ook deel uit van zo'n treinsamenstelling?

Kees-Jan

Google eens op DB Popfarben en je vindt nog veel meer.

janieburton

Citaat van: Kees-Jan op 03 oktober 2014, 13:42:14 PM
Google eens op DB Popfarben en je vindt nog veel meer.

Zal ik zeker doen.

janieburton

Citaat van: janieburton op 17 april 2014, 09:20:28 AM
Citaat van: Peter op 27 maart 2014, 12:40:45 PM

Zijn ze zoals indertijd de "POP" rijtuigen van Fleischmann (met ribbels of zonder)?

Vraagje: je had indertijd bij Fleischmann de rijtuigen in POP kleuren maar je had bij Fleischmann ook rijtuigen met ribbels onder de ruiten over gans de lengte van het rijtuig(elk rijtuig had over de ganse lengte 1 welbepaalde kleur, maar als ik mij niet vergis waren deze ook in verschillende kleuren).

De rijtuigen met ribbels van Fleischmann welke catalogusnummers hadden die en wanneer stonden die in catalogus?