Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Dummylok 62'er

Gestart door reeves, 18 maart 2014, 19:00:45 PM

reeves

Waarom eens geen dummy lok van de reeks 62 , zoals de proto 60'er?
Goed voor de verzamelaars die enkel verzamelen, goed voor de "rijder" een dubbeltractie zonder het geknoei van de motoren op elkaar af te stemmen

Groeten Tom

chef garde

Een dummy is toch net zonder motor, dus afstemmen op mekaar lijkt niet van doen.

Een Roco 62, tweedehands, is geen gigantische hap uit het budget.  De motor eruit halen is best eenvoudig ...

loco

De kostprijs van een motor is minimaal in vergelijking met de totale productiekost. Je kunt dan beter een loc met motor kopen en de motor eruit halen. Dan heb je een motor in reserve of je kunt hem aan iemand anders geven.

theedooz

De Van Biervliet 6006 kostte als dummy maar de helft van een DC model, of zelfs minder.
Dit zouden ze bij hun modellen van de 62 en 55 ook best kunnen doen, en dat is wat Tom bedoelt hierboven.
 

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

DDG

Hier sta ik ook achter. Die 62's reden zeer veel in dubbel tractie!
Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.

reeves

Ik zei het in m'n eerste post ,zonder geknoei om de motoren op elkaar af te stemmen,
Misschien erovergelezen  ;)

Van de 55 ers mogen er van mijn part ook dummy's komen misschien de vraag eens stellen aan de heren B models......

Twee keer scoren , voor de rijders en de verzamelaars die al die toeters en bellen toch niet nodig hebben zoals ik al heb kunnen lezen.

Johnnytrein

Inderdaad dat is een top idee.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Snobby Crash

#8
Gisteren een, Roco gekocht in perfecte staat type 62 (wel zonder doos) op de ruilbeurs te Hoeselt voor...55 euro...

Dus indien je wat uitkijkt op beurzen vind je makkelijk een type 62 om een dummy van te maken....

Geert