Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Berg en ballast

Gestart door n/a, 24 maart 2006, 18:14:53 PM

n/a

Nee geen topic waar wordt gevraagt hoe het moet worden gemaakt :P . Maar ik wil even jullie mening weten :P Het zijn niet geweldig foto;s maar toch.

Wat zeggen jullie ervan? ik heb eerst een beetje Bush ballast, en dan wat Woodland ballast, en natuurlijk wat groen. Het is mischien nog wel een beetje te hoog, vergeleken het spoor, maar er moet nog een beetje weg..
imghttp://img220.imageshack.us/img220/3828/afbeelding10301zo.jpg/img
Hier heb ik een berg gemaakt, de vorm is erg mooi gelukt, maar de kleur weet ik niet. Wat zeggen jullie ervan?
imghttp://img221.imageshack.us/img221/3421/afbeelding10329eo.jpg/img


Vriendelijke groet
deRossa

ysbeer

Niet slecht,Toch zou ik tusse de rails ook balast doen je ziet nu zoeen kleur verschil.
tussen de sporen een paadje waar geen ballast ligt maar zwart zand maak het nog natur getrouwer,
iets minder groen enzekjer niet van die grote plekken.

die rotsen zijn mooi.
Tipje.
Pak wat (zand)grond uit de tuin,stevig water er bij zodat je modder water krijgt.
Dan wat afwasmiddel er door en ten slotte het van boven naar beneden van de rots laten lopen.
NIET GAAN SMEREN.
Laat het zelf zijn weg maar zoeken.
Laten drogen.
Dan is die glans vedwenen.

wim

n/a

Hallo,

Ik had al geprobeert er wat ballast tussen te doen, maar dan wordt het te veel, en te veel dan :P....Maar dat wil ik ook nog weatheren, dan wordt het ook al anders.

En hoeveel wasmiddel moet ik er dan bij doen, en het water, de verhouding?

deRossa

Kedeng Kedeng

Dat begint er al op te trekken[8D].

ysbeer

Wat je uitendelijk moet krijgen is modderwater,beetje proberen wat lopen wil.
kleinscheutje afwasmiddel is al goe even roeren.
iets te veel is ok niet zo erg.

Wim

n/a

Ok.
Dan zal ik dat binnenkort eens proberen! Dan krijg je dus ook een beetje de modder kleur? Mischien ook een foto hoe het er dan uit gaat zien?

deRossa

ysbeer

Paar fotos

[/img]


[/img]


[/img]

Fretbol

Heel mooi gedaan Wim, echt heel natuurgetrouw [:0]

Mvg,

Anthony [;)]

n/a

Ziet er inderdaad mooi uit!, en dat is ook met water en zand gedaan?

Ik zie ook de tunnelingangen, zulk soort zijn er ook op marktplaats te koop, bent u dat niet toevallig?

deRossa

ysbeer

De rotsen,de muren en de tunnelporten zijn gegoten uit gips.
De rots mallen zijn van woodland en de muren en tunnelpoort zijn van SPIORLE(anita decor in roermond)
Ik ben dat dus niet.

wim

n/a

O ok, maar het leek namelijk zo. Maar het is en vergissing dus...

Ik heb nog even een vraagje, hoe hoog is ongeveer een hek?, gewoon om langs het spoor te doen. Ik wil gewoon van die sat?prikke (zo noem ik ze maar).. maar die wil ik dan gebruiken en ijzerdraad. Hoe hoog zou het dan ongeveer moeten? Of heeft iemadn nog een andere ideetje, ik zie ook wel van dat gaas, maar dat kan ik nergens vinden (voor in het miniatuur dan)

ysbeer

Het beste kun je nattuurlijk eens kijken hoe hoog zo een hek in werkelijkheid is.Dat deel je door 87(HO)en je weet het.
Meet dan ook meteen de dikte van de palen.
Sate prikkers zijn wel ongeveer goed van dikte,voor het ijzerdraad zou ik garen gebruiken dat kun je op de stokjes lijmen.
Maar nogmaals  het meten van foto of direct leverd meestal een goed resultaat.
Zo een hek komt bij mij ongeveer tot mijn middel ,ik ben 180 hoog dus zal zo een hek een meter zijn(ongeveer) gedeeld door 87=  12a13 mm.
Zo nauw hangt het allemaal niet hoor.Het hoeft niet echt te zijn,als het maar echt lijkt,

Wim

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer

voor het ijzerdraad zou ik garen gebruiken dat kun je op de stokjes lijmen.
elastische draad is handiger - die spant zichzelf op. Verkrijgbaar bij een winkel voor naaibenodigdheden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Inderdaad
rubber draad heet dat,zit in sokken en onderbroeken.
Niet verven(had ik wel gedaan bij lijnen om seinen om te zetten)
maar dan breek het.

Wim

Tom

GPP heeft fijn ge?tst prikkeldraad op de markt gebracht.
Het stond in een van de laatste MSM, en het kost zo'n ? 13.50 voor 40 draadjes dacht ik.
Tom