Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

historische stammen in de huidige tijd

Gestart door TBCédric, 12 maart 2014, 21:51:48 PM

TBCédric

Ik wist niet hoe je de topic kon noemen maar er zit een idee achter.
Welke stammen met oude (historische) rijtuigen en loks rijden de verenigingen/patremoniums zoals tsp en dergelelijke rond en welke kan je in model namaken?
Post hier je ideeën en foto's van model of grootbedrijf die na te maken zijn.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Brossel

Citaat van: LS Models op 12 maart 2014, 21:51:48 PM
Ik wist niet hoe je de topic kon noemen maar er zit een idee achter.
Welke stammen met oude (historische) rijtuigen en loks rijden de verenigingen/patremoniums zoals tsp en dergelelijke rond en welke kan je in model namaken?
Post hier je ideeën en foto's van model of grootbedrijf die na te maken zijn.

Via 'google afbeeldingen' is natuurlijk al veel terug te vinden...

Specifiek voor die 202.020 denk ik aan de TSP stam K-rijtuigen, aangevuld met het I2 buffet rijtuig (type AR).
OVB maakte destijds die K-rijtuigen in ieder geval en met LSM wellicht een I2 al kloppen de opschriften 'buffet dan niet' want die staan niet op het TSP rijtuig. Maar goed, dat is wellicht aan te passen.
Hun rijtuigen vind je overigens gewoon op hun website www.pfttsp.be en dan onder materieel, rijtuigen.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

OlivierV

Cedric, er zijn toch voldoende foto's te vinden van zulke treinen bij mensen die je op Flickr volgt ... ?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ja dat wel maar ik weet niet welk type rijtuigen dat zijn en welk merk die hebben uitgebracht. Ook als iemand al zo'n stam in model heeft kan die wat foto's maken en wat uitleg geven.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

K-rijtuigen, uitgebracht door OVB of Olaerts, er staan/stonden zulke sets op de site van Wentink occasions.
L- rijtuigen, al is dat eerder uitzonderlijk.
GCI - rijtuigen kan ook, maar denk niet dat er daar nog veel opgeknapte exemplaren van zijn.
M1 - Rijtuigen

Enige maanden geleden zei ik het ook, herhaal dat regelmatig. Op de site http://www.traintamarre.tassignon.be vind je echt enorm veel wat er allemaal van Belgisch materiaal in schaal H0 uitgebracht is.... (per fabrikant en meestal met artikelnummers en soms zelfs gemiddelde prijzen bij)

Bookmark deze site gewoon of probeer hem te onthouden...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan