Probleempje tussen LSM en Uhlenbrock decoder

Gestart door Peter, 10 maart 2014, 12:40:00 PM

ceuleer

Misschien is er een oplossing voor degene die alle toeters en bellen niet nodig hebben.
Ik heb het zelf nog niet getest, maar esu heeft een adapter board 51969 die in loco's met een PluX 12 / 16 / 22 pins aansluitng passen, waar je dan eender welke 8 pins decoder kan inpluggen.
Hiermee wordt misschien de verlichting ineens samen gestuurd. Of het past in elke 21 pins loco weet ik niet, het is maar een idee, misschien werkt het wel.

Grz,
Gunter

PietB

Hallo Gunther,
de door jou genoemde adapter is voor een NEM652 decoder, die in een loc gebouwd moet worden waar een Plux12 voorziening in zit.
Het gaat hier in het geval van Peter om een loc met een 21MTC aansluiting waar een 21MTC decoder de 54614 in moest.

grt Piet.

PietB

Citaat van: Peter op 17 maart 2014, 18:26:30 PM
Heb de lijst van Piet MINITIEUS afgewerkt en...ja hoor het werd licht in het duister.
.......
Niet dat dit echt belangrijk is want  de sluitverlichting heb je enkel nodig bij solo ritten.
Weet iemand een oplossing?

Ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het Peter is vergaan.
Zou zijn probleem nu helemaal opgelost zijn?

grt Piet.

MickeyMouse

Citaat van: bossie op 17 maart 2014, 21:25:19 PM
Peter op mijn IB is
Selecteer éérst het lokadres en dan
F5: [lok], [off], [f1]
F9: [lok], [function (f0)], [f1]
F6: [lok], [off], [f2]
F10: [lok], [function (f0)], [f2]
F7: [lok], [off], [f3]
F11: [lok], [function (f0)], [f3]
F8: [lok], [off], [f4]
F12: [lok], [function (f0)], [f4]
Ik dacht dat je voor F9-F12 wel V2.0 moet hebben?

Geert

PietB

#49
Citaat van: bossie op 17 maart 2014, 21:25:19 PM
Ik dacht dat je voor F9-F12 wel V2.0 moet hebben?
Ik kan je daar niet met zekerheid antwoord op geven Geert, mijn IB-Basic met V1.0 doet het in iedergeval wel.
En omdat ik er niet zeker van ben welk type Peter heeft heb ik ze er bij gezet.

grt Piet.

MickeyMouse

Citaat van: bossie op 18 maart 2014, 20:53:36 PM
Citaat van: MickeyMouse op 18 maart 2014, 19:16:04 PM
Citaat van: bossie op 17 maart 2014, 21:25:19 PM
Ik dacht dat je voor F9-F12 wel V2.0 moet hebben?
Ik kan je daar niet met zekerheid antwoord op geven Geert, mijn IB-Basic met V1.0 doet het in iedergeval wel.
En omdat ik er niet zeker van ben welk type Peter heeft heb ik ze er bij gezet.

grt Piet.
Inderdaad, de IB-Basic is van een nieuwere generatie dan mijn Intellibox.
Peter kan msn eens zien welke hij heeft...

Geert

Peter

Mijn IB box is een van de eerste uitgaven, dus enkele jaren oud.
Heb net de toetsen die Piet heeft opgegeven geprobeerd, en ze werken bijna allemaal , dus ook voor de stuurstand verlichting.
Alleen aan stuurstand 2 krijg ik geen twee rode sluitlichten en dit in tegenstelling met stuurstand 1 waar die wel werken (afhankelijk van de rijrichting)
Ik vermoed dan ook dat de fout in de lok zelf zit.
En nee, ik ga er niet terug mee naar de winkel.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Peter op 19 maart 2014, 10:28:54 AM
En nee, ik ga er niet terug mee naar de winkel.
Kan ik heel goed begrijpen Peter.
Je kunt er natuurlijk wel een email aan LSmodels aan wagen.
info@lsmodels.com en dan even uitleggen wat het probleem is.
Stuur dan ook het lijstje mee met CV waarden die ik je gestuurd heb, misschien dat daar toch nog wat aan gedaan moet worden.
Hetis afkomstig van hun eigen datablad dus misschien hebben ze wel meer commentaar gehad.

grt Piet.

Peter

ik dacht dat LSM niet de gewoonte heeft om te antwoorden op een email
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Meen je dat wat een horken joh!
En ik dacht dat Luxemburgers vvan die gezellige mensen zijn.
Waarom hebben ze dan een info email adres?

grt Piet.

janieburton

 

krispy

@peter ,

Toch maar is doen , als ze echt kunnen helpen doen ze het ook , gewoon mailtje sturen met u probleem , waarin Gé alles duidelijk beschrijft ( mischien best in het Frans , dat is hun moedertaal )

Ik geloof wel dat ze bereidt zijn te antwoorden als ze het resultaat weten.

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

dani

voor een firma die toch wel flinke prijzen vraagt voor modelletjes, zouden ze dan toch wat beter hun best kunnen doen waar het op  klant-tevredenheid aankomt.
Bij mij is dat dan "éénmalige aankoop" als hun dienst na verkoop zo krakkemikkig is.

Maar toch, probeer het eens en misschien word je wel aangenaam verrast !

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 24 maart 2014, 11:06:19 AM
voor een firma die toch wel flinke prijzen vraagt voor modelletjes, zouden ze dan toch wat beter hun best kunnen doen waar het op  klant-tevredenheid aankomt.
Bij mij is dat dan "éénmalige aankoop" als hun dienst na verkoop zo krakkemikkig is.

Maar toch, probeer het eens en misschien word je wel aangenaam verrast !
Hoi Dani,
Een bedrijf uit Duitsland, bekend om zijn 3 rail standaard is ook berucht op dat punt.
Emails worden zelden beantwoord, soms pas na een half jaar.
Ik kreeg nog eens een advies om een probleem op te lossen, dat haaks stond op het advies van de Nederlandse verdeler.
Het antwoord uit Göpingen had er plm 7 maanden over gedaan.

Heb ze de correcte oplossing van de Nederlandse verdeler gemaild.
Met de opmerking dat ze hun service drastisch zouden kunnen verbeteren als ze er een gewoonte van maakten om binnen 5 werkdagen het goede advies te geven.

Nooit meer iets op gehoord.

grt Piet.

Peter

Mischien verwacht ik te veel, maar ik heb nog geen antwoord van LSM
Met vriendelijke groeten
Peter