Belgische brandstoffen handelaar heeft het helemaal door!

Gestart door PietB, 02 maart 2014, 17:10:26 PM

PietB


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PietB

Ja absoluut, in ons land zijn ze werkelijk gek geworden BTW en Accijns omhoog!!!
Hoe help je de economie in de grensstreek om zeep?

grt Piet.

Catje

Piet,

Als grensbewoner heb ik het geluk dat ik amper enkele km's van de Belgische grens woon.
Ik tank al jaren goedkoper bij onze Belgische buren. ;D

Gr.Willy

janieburton

Citaat van: Catje op 02 maart 2014, 22:15:47 PM
Piet,

Als grensbewoner heb ik het geluk dat ik amper enkele km's van de Belgische grens woon.
Ik tank al jaren goedkoper bij onze Belgische buren. ;D

Gr.Willy

Maar andere producten zijn dan bij jullie wel goedkoper, zoals voeding.

Waarom gaan anders Belgen uit de grensstreek dan hun wekelijkse inkopen doen in Nederland?

Op sommige producten is de BTW lager in Nederland dan op hetzelfde product in België.
 

janieburton

Vandaag in het 7h30 radionieuws op de VRT.

Volgens de FOD waren de prijzen in de supermarkt in België 12% duurder dan in Nederland en 6% duurder dan in Frankrijk.

Een Nederlander winkelt 12% goedkoper dan een Belg en een Fransman winkelt 6% goedkoper dan een Belg.

Vraagje aan onze Nederlandse modelspoorders hier op het forum: Wat is de BTW op modelspoor materiaal en speelgoed in Nederland?

   
 

Klaas Zondervan

We kennen in Nederland twee BTW tarieven.
Het lage tarief is 6%, dat geldt voor levensmiddelen, medicijnen en bepaalde onderhoudswerken aan woningen die de overheid wil stimuleren.
Het hoge tarief is 21%, dat geldt voor al het andere, dus ook voor speelgoed en modelspoorartikelen.