Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Container yard

Gestart door Opa-Bullcat, 12 februari 2014, 21:25:09 PM

Opa-Bullcat

Vraagje en ik denk dat jullie me wel kunnen helpen.

Op mijn amerikaanse baan wil ik 2 yard's aanleggen te weten een cole yard en een container yard, lange treinen dus met veel wagons.

Nu ben ik dus op zoek naar punt 1,  een boot of 2 voor in de haven erbij, en allerlei zaken die je normaal ook op een container terrein rond ziet rijden, bewegen.
Ik zag op het forum al dat ik gelukkig niet de enigste ben die dit idee had van een boot voor containers en heb daar ook veel gelezen, maar dan komt door de bomen het bos niet meer zien langs hier, teveel info tegelijk dus. Ik had al een Heljan kraan gezien, mooi maken ze schijnbaar niet meer, dus ik zoek meer van dit soort zaken voor een container terminal met boten los kranen, en heftrucks die containers verplaatsen etc etc.

Mocht iemand trouwens zaken voor een kolen yard tegenkomen geeft ze ook even door, veel mensen maakt zoeken ligt he, en jaik kenGoogle uiteraard ook :) that is my best friend.

Graag hulp van jullie hier ik stel het zeer op prijs.

Hans

Durango

Hallo Hans,

Ik ben ook Ammi rijder (HoN3 smalspoor en een beetje normaalspoor in de Rockies) en bestel vaakl over de grote plas. Kijk maar eens bij Walthers (www.walthers.com) of Caboose hobbies.
Veel container spul wat jij wilt hebben.
Container schepen in Ho worden natuurlijk giganstisch. Dat zou je ook kunnen oplossen met een foto tegen de achtergrond. Rob Smaus uit de US
heeft ooit in een Model railroader een project gedaan om zoiets te bouwen op een kleine opervlakte. Het eind resultaat was voor die tijd op een kleine
opervlakte schitterend.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Opa-Bullcat

Dankje , ik heb de catalogus besteld van Walthers, dat word dus smullen als die binnenkomt :)

Ja dat bedacht ik me eigenlijk ook, over de maat van een schip, moet eens gaan zoeken naar iets kleiner iets, maar weet zo snel even niet een rijnaak is ook niks :)

Durango

Ehh een rijnaak werkt op een Amerikaanse baan echt niet. Daar kennen ze dat soort schepen niet. Rijnaak is typisch europees.
In de USA heb je op de grote rivieren Mississippi, Missouri enzo wel binnenvaart maar dat bestaart hoofdzakelijk uit duw bakken, maar
dan een maatje groter als in Europa. Ook dat wordt groot. En wordt zelf bouw.
Grtz,
Leon

Rangeerduivel

Citaat van: Durango op 13 februari 2014, 11:55:30 AM
In de USA heb je op de grote rivieren Mississippi, Missouri enzo wel binnenvaart maar dat bestaart hoofdzakelijk uit duw bakken, maar
dan een maatje groter als in Europa. Ook dat wordt groot.

Deze zien er naar Europese normen al uit als uit de kluiten gewassen zeeschepen...ze zijn  o.a. te vinden op "De grote meren"

;)

Opa-Bullcat

Het zou toch wel leuk zijn als je zoiets langs een kade neer kunt leggen, misschien eens naar 1:100 kijken of die lijken ernaast, wat denken jullie?

dani

als je met containers iets wil gaan doen, check dan zeker ook eens de volgende items :   (geen schepen of boten maar "grond transport")

Ik heb deze ook alle 3 klaar staan voor op de baan, ik ga een "kleine" containeroverslag bouwen, ooit.

Kibri 11752

Kibri 11751

Kibri 10564
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Durango

Een container Riverboat op de Mississippi.

Ook dit zal zelfbouw worden en ook dit is groot.
Grtz,
Leon

Opa-Bullcat

Ik durf me nog niet aan zelfbouw te wagen, trouwens ik bouw nog niks, net de architect langs geweest voor de tekening van de opbouw het kriebeld hier, alles dadelijk uitpakken weer in de hobby ruimte, maar kraan is besteld voor de kolen yard, de 933-2699 van walthers.