Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

niet elke morgen is een goed morgen en dit is vandaag geen goed morgen

ons zipke is 17 jaar en we krijgen haar pijn niet meer onder controle
ze heeft al jaren een zeer zware hernia in haar rugje en mits medicijnen was haar leven een goed leven
het zicht werd wat minder en ze werd langzaam een beetje dement maar ze kon nog mee lopen met de rest van de hondjes
maar nu een paar dagen al wil ze helemaal niet meer eten en we zitten aan 300% van de pijnbestrijding
dus vandaag de knoop doorgehakt en rond 1 uur komt de dieren arts haar een spuitje zetten

hier toen ze nog wat jonger was.dat stomme wachten is ook niet bevorderlijk voor ons want ik zit nu met barstende koppijn
gr raf ik ga wat hout stapelen om de rest tijd door te brengen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Amai Raf, dit is iets waar je als huisdieren bezitter heel erg tegen op kijkt.
Ik wens u en de uwen heel veel sterkte toe.
grt Piet.

raf

ja en het is nog niet voorbij zo te zien
vriendin die mee alles aan het regelen is om naar het crematorium te rijden
belt juist terug en nu blijkt dat haar pup die ze 14 dagen heeft deze nacht in zijn mandje is overleden
haar man is onbereikbaar op het werk dus die weet ook nog van niets het zal je maar weer overkomen

da komt hier vandaag dus nie goe hoor
myriam schreeuwt haar ogen uit haar kop en ik zit met koppijn van jewelste
eens geraken tranen op want anders hebben we zakdoeken te weinig

Johnnytrein

Ik voel met jullie mee ik heb ook enkele jaren geleden mijn hond een kortharige duitse pointer moeten afgeven na 12 jaar.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

marctje

Heel veel sterkte gewenst van mijn vrouw en ik. We weten wat het betekend om je dier af te geven.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SirGresley

Sterkte Raf, spijtig dat al die beeskes 7x rapper sneller sterven dan een mens! :'(
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

raf

ja ik zeg zelf steeds als je een ding wil dat je overleeft moet je een steen nemen
maar daar krijg je dan weer zo weinig liefde van hé
of het moet diamant zijn dan zwermen de liefjes om je heen maar das dan weer iets anders

juist terug van het crematorium
als je dan ziet wat er maar over blijft

gr raf en bedankt

Bolje

Veel sterkte voor u en uw vrouw
Dit is niet leuk een trouwe viervoeter moeten verliezen.
Vele groeten,
Ronald

Johnnytrein

Bert, mij heeft de dierenarts ooit gezegd 1 jaar honden leven is vergelijkbaar met 7 jaar mensen leven.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

Jhonny dat klopt voor grote honden maar niet voor kleintjes
een chihuahua kan 25 jaar en ouder worden
ons zipke is dus 94 jaar geworden in mensen jaren terwijl ze maar net 16 jaar oud was
een grote hond zou dan reeds 122 jaar oud zijn
hier kan je de berekening laten maken

http://hondenleeftijd.nl/

gr raf

Lange Trein

Je hond, je vriend

Jaren loopt, stapt of ligt hij aan je zij.
Hij is blij als je gelukkig bent en troost je als het wat minder gaat.
Je moet er niet om vragen, hij doet het gewoon, omdat hij je vriend is, omdat hij je vertrouwt

Dan komt het verschrikkelijke moment dat hij voor de laatste maal zijn kopje op je arm legt
Dan is hij weg en heb je enkel nog je herrinneringen.
Koester ze, want hij blijft altijd bij je.

raf

Denis jij slaat de nagel op de kop eigenlijk

inderdaad onze honden vertrouwen ons
we kunnen er mee doen wat we willen zoals ze BV op hun rug leggen zonder dat ze zich ook maar verzetten of reclameren

als we ze laten verdoven voor een operatie of tanden poetsen dan word dat altijd in onze armen gedaan en zo worden ze ook weer wakker
dus zoals nu bij ons zipke kreeg ze in mijn armen een verdoving prik maar alleen ze zou nooit meer wakker worden
nadat ze onder narcose is krijgt ze een grote spuit recht in het hartje en dan is het zeer snel gedaan

zij ging slapen met het idee van ze gaan me helpen en ik word terug wakker ;en ik zit met haar in mijn armen met de kennis van het is met haar leventje gedaan 
en deze kennis is het slechtste gevoel wat je in je hele leven kunt hebben je vriend in je armen zien dood gaan .
je hebt beide armen nodig om haar comfortabel vast te houden dus je kunt zelfs je tranen niet weg vegen .
en toen waren ze nog met 8 en dus zal dit in de loop der jaren zich nog een paar keer herhalen

gr raf

dani

ik mag er niet aan denken dat ik ons Neelah zou moeten laten gaan... en we hebben ze nog neit eens 2 jaar. 
Dus als je een hond zo lang bij je gehad hebt, dan is dat geen vriend meer, dan is dat familie !!!
Je weet het wanneer je ze in huis haalt, dat er ooit een afsheid gaat komen, maar het belangrijkste voor hem of haar is dat tussen de verwelkoming en het afscheid, ze een mooi en liefdevol leven gehad hebben.

Sterkte Raf en de rest van de familie.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ja dani bedankt
en ze hebben hier allemaal een mooi leven hoor
als we ergens heen gaan dan gaan ze allemaal mee dus een hele achterbank vol
moet je soms customs zien als ze met die chip scanner afkomen LOL

ik zeg altijd wil je een huisgenoot die ouder dan u word dan moet je een steen nemen maar dat geeft weinig liefde terug en voelt koud aan

gr raf

dani

inderdaad....   ik ken een bevriend koppel die nu nog hun hond hebben, maar hun zoon voor wie ze de hulphond hadden gekocht en laten opleiden, die is er helaas niet meer.
De jongen is 3 jaar geleden overleden , maar de hond (retriever) is er nog, die heeft zijn baasje wel overleefd.
Voor die ouders gaat het dubbel zo erg zijn als "Gizmo" weg valt, want nu houdt hij nog elke dag de herinnering aan Laurens (hun zoon) levend, maar als hij ook weg is, dan valt er nog een groter gat...

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.