Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Viessmann Commander

Gestart door railbusje, 19 maart 2006, 22:51:05 PM

railbusje

Hallo,
weet iemand of de Viessmann Commander al verkrijgbaar is en wie hem eventueel al heeft?

Tom

Dat is vroeg, ik denk dat hij in Belgie nog niet op de markt is.
Tom

TrainTechnology

De Viessmann Commander werd net aangekondigd in N?rnberg, maar zal pas ten vroegste in het najaar op de markt komen. Dat wordt waarschijnlijk iets voor onder de kerstboom, of misschien zelfs pas na nieuwjaar...

Mattias

bytecon

Het word inderdaad nog een tijdje wachten heb
ik gehoord maar het leuke nieuws is dat de commander
goedkoper zal zijn dan de central station [:)]

railbusje

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat hij pas volgend jaar leverbaar is en 700? zou kosten.

n/a

citaat:
Geplaatst door bytecon

Het word inderdaad nog een tijdje wachten heb
ik gehoord maar het leuke nieuws is dat de commander
goedkoper zal zijn dan de central station [:)]



Nee hij zal duurder zijn.
Zie het maar als een computer.

laurens66

Als ze slim zijn maken ze hem goedkoper dan die van andere merken.

Jean

Deze week heb ik de beschikking gekregen over een informerend foldertje over de Viessmann Commander (VC).

Mijn aandacht gaat bij dit apparaat o.a. uit naar de mogelijkheden om digitale componenten die in mijn huidige technische baanopbouw zijn opgenomen, ook gekoppeld kunnen worden aan de VC.

Op de achterzijde van het apparaat zitten de volgende aansluitingen:
-1x USB 2.0 poort
-2x VBus (highspeedbus)
-1x Lowspeedbus
-s88 Bus
-Marklin Booster
-DCC Booster
-Programmeerspoor
-Spoor
-Stroomvoorziening

Wie weet of mogelijk is via de VBus mogelijk is Uhlenbrock 63340 bezet- en terugmelddecoders aan te sluiten?  

Groet,
Jean


P.S.
Er is overigens geen prijs vermeld bij dit speeltje.






INFO

V-Bus is geen Loconet dus de 63340 kun je er niet op aansluiten.

Bij Lokshop staat hij voor 520,-- euro op de lijst.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

TrainTechnology

De introductie van de Commander gebeurt in twee keer: vanaf mei komen er demotoestellen voor opleiding en winkeliers, na de zomer komt hij officieel uit. Op die manier zouden er weinig of geen fouten meer in het toestel mogen zitten bij zijn release, en kan je dealer je ook meteen vertellen wat je wil weten.

De adviesverkoopprijs is ?649,00.

Jean

Ik heb nog eens in de folder gekeken..

E?n van de apparaten die via een 'Koppler' (in Vorbereitung) aan de VBus te koppelen is, zijn 'Altgerate DCC / Motorola'. Aan de Koppler is een aparaatje getekend dat verdacht veel lijkt op een IB. En daarop zit een loconetuitgang. Wellicht zijn er toch mogelijkheden voor de 63340 modules in combinatie met een Commander.

Jean    

INFO

Jean,

Een 63340 is geen oud dcc of motorola aparaat. LocoNet is voorbehouden aan DigiTrax en aan Uhlenbrock. De 63340 is ook niet aan te skuiten op Lenz Digital Plus (XPressNet). Dus het antwoord is en blijft NEE.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

loco

@ Traintechnology
Naast de nieuwe commander is er ook een het "diagram paneel" (!!!). Is dit een echt synoptisch bord met druktoetsen, of is het iets anders. Uit de foto's die je van dat alles ziet, kun je niet afleiden dat dit een synoptisch bord zou zijn, en mijn Duits is ook niet van die aard dat ik alles begrijp.

TrainTechnology

citaat:
Geplaatst door loco

@ Traintechnology
Naast de nieuwe commander is er ook een het "diagram paneel" (!!!). Is dit een echt synoptisch bord met druktoetsen, of is het iets anders. Uit de foto's die je van dat alles ziet, kun je niet afleiden dat dit een synoptisch bord zou zijn, en mijn Duits is ook niet van die aard dat ik alles begrijp.




Hallo Loco,

Ja het is een synoptisch bord dat modulair opgebouwd wordt. Elk actief blokje (dus met een druktoets of ??n of meerdere ledjes erop) wordt via een intefacepaneel aangesloten op de Commander.

Je kunt het nog het beste vergelijken met het verbindingssysteem van het switchboard van M?rklin, maar dan een paar generaties jonger[:o)]. Alles is bovendien plug-and-play en gesynchroniseerd met wat er op het scherm van de Commander gebeurt (en ook met een eventueel aangesloten PC). Een hoop mogelijkheden dus!
Ik heb er in N?rnberg 6 dagen op zitten kijken, en ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat dat allemaal kan. Heel veel in ieder geval[;)].

Groetjes,
Mattias

PS: Er komen nog vertalingen van deze folders, maar dat vraagt een beetje tijd...

modeltreinfan78

hi,


is hij in Nederland al op de markt?




groetjes.......