Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Nieuwe versie Koploper 8.3 build 7 is uit.

Gestart door PietB, 06 februari 2014, 10:28:48 AM

pahasoft

Citaat van: HYA op 19 februari 2014, 18:00:12 PM
Snap er niets van.
Een handelaar zei vorige week dat Koploper er mee stopt !?
Hallo Jan,

Klopt wel wat die handelaar zegt: ik bouw geen wensen meer in van internet gebruikers; alleen mijn eigen wensen en die van mijn paar treinen vrienden en van Rotterdam Miniworld (was: Railz Miniworld). Nieuwe centrales kunnen het dus vergeten om door Koploper aangestuurd te gaan worden als zij een geheel nieuwe manier van communicatie hebben.

Eens in de zoveel tijd update ik nog wel de internet versie. Dit alleen voor mij om het support makkelijk te houden. Bugs worden natuurlijk wel meteen opgelost als deze nog ontstaan, want ik ben de laatste die zal zeggen dat er geen fouten in zitten.

Dus wel stoppen maar nog weer niet helemaal en een handelaar wil graag verkopen en die zal ook niet een gratis product aanprijzen denk ik.

Mvg,
Paul.

janieburton

Welke stroomvoelers/detectors moet men aanschaffen voor koploper of moet men die zelf bouwen?
 

Olivier77

Beste Janie,

Alle stroomvoelers en/of detectors werken met Koploper zolang als ze met U centrale werken en
deze centrale door Koploper ondersteund wordt.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

DelticPower

Hallo allemaal, vanaf vandaag bij Paul Haagsma de nieuwe versie van Koploper 8.3 build 0.

Zie Koploperforum:  http://www.koploperforum.nl/

Groeten Jan

PietB

Inmiddels heeft versie 8.3 build 2 het levenslicht gezien.

Let op op www.pahasoft.nl wordt nog over 8.3 build 1 gesproken maar het is build 2 die met de link is op te halen.

grt Piet.

PietB


Ook build 3 is er inmiddels www.pahasoft.nl .

Aanvulling: loconet / speciaal digitaal systeem: Mogelijkheid om extra verwerking keren rijrichting aan te zetten voor een Intellibox

grt Piet.

PietB

Sinds vandaag is koploper 8.3 build 5 beschikbaar op http://www.pahasoft.nl/

Voor info over de aanleiding van de update, zie koploper forum
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4773

Koploper 8.2 is inmiddels niet meer te downloaden.

grt Piet.

PietB

#22
Sinds vandaag staat er op de site van Paul Haagsma dat er geen bugs meer verholpen worden in het programma.
Paul is vanwege persoonlijke omstandigheden gestopt.

Dus versie 8.3 build 5 is de laatste.

Waarvan akte.

grt Piet.

Gerolf

Check even het forum: Dit is niet de eerste keer dat Paul aankondigt om te stoppen met de verdere ontwikkeling.
"Laatste ondersteuning" is dus ook versie X.X
Ooit is het natuurlijk écht de laatste keer, maar hopelijk niet nu  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

EVP

Vroeger was ik een liefhebber van koploper , nu niet meer. Het gekste wat ik heb meegemaakt als bug ( één van de velen) is dat na de start en precies na 11 min en 22 sec ( ja getimed) plots al mijn signalen gelijk gek begonnen te "zitteren" snel aan en uit , was wel versie 7.3

sorry maar kon het echt niet langer mee verder gaan! Veel respect voor Paul ! Heeft wel een standaard besturingssysteem software opgezet dat wel !

Michiel

Ik ben al vele jaren dikke fan van Koploper. Het programma heeft bij mij steeds feilloos gewerkt. Wanneer er een probleem scheen te zijn, bleek het steeds mijn probleem. Ik heb diep respect voor Paul, zijn programma en zijn beslissing. Koploper is niet perfect, maar zal nog jaren lang met meer dan voldoening werken voor de meesten onder ons. Is is een van de meest flexibele en veelzijdige besturingsprogramm's beschikbaar, en GRATIS nogwel! Of Paul stopt of niet (liever niet natuurlijk), ik blijf Koploper gebruiken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jakke

Citaat van: Michiel op 11 april 2014, 10:12:11 AM
...
Ik heb diep respect voor Paul, zijn programma en zijn beslissing. Koploper is niet perfect, maar zal nog jaren lang met meer dan voldoening werken voor de meesten onder ons. Is is een van de meest flexibele en veelzijdige besturingsprogramm's beschikbaar, en GRATIS nog wel! Of Paul stopt of niet (liever niet natuurlijk), ik blijf Koploper gebruiken.

+1
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

PietB

Citaat van: Gerolf op 10 april 2014, 21:49:03 PM
Dit is niet de eerste keer dat Paul aankondigt om te stoppen met de verdere ontwikkeling.
Neen dat is waar, boze tongen beweren zelfs dat Paul zijn gedrag een hoog "Heintje Davids" gehalte heeft.
Even ter verduidelijking voor onze Belgische vrienden:
Henriëtte (Heintje) Davids was in de 50'er en 60'er jaren een Nederlandse vertolker van het "levenslied"
Zij presteerde het om in een tijdspanne van 3 jaar 4 maal op grootse wijze haar afscheid aan te kondigen.
En dat allemaal omdat ze graag wilde horen van de fans dat ze moest doorgaan.


Ik geloof niet dat dat Paul zijn motief is.
Wij zullen hem tot in lengte van dagen zéér erkentelijk zijn voor het prachtige programma dat hij aan de modelspoor wereld heeft geschonken.

grt Piet.

ToThePoint

En waarvan velen met enorm plezier van de modeltreinen genieten.
Soit het is elkeen zijn volste recht om te doen waar men zin in heeft.
Dat noemt men vrijheid en dat kan ik enkel nederig respecteren.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

gardevil

#29
Net zoals zovelen onder ons ben ik zeer tevreden met koploper, het is in de eerste plaats gratis, maar meer nog het is een compleet programma dat, eens je het onder de knie hebt zeer goed doet wat het moet doen.
Of ik ooit alle mogelijkheden ga benutten denk ik niet, maar voor de aansturing van mijn baan is het programma ruim voldoende en ik denk er dan ook niet over om te veranderen.

Dus voor mij ook een dikke +1
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?