Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische nummerplaten in H0

Gestart door Peter, 31 januari 2014, 10:17:26 AM

Peter

Geruime tijd geleden heeft Luc voor mij eens een blaadje met Belgische nummerplaten in H0 gemaakt. Aan de hand van dat blaadje heb ik eens een prijs offerte gevraagd voor zo'n blaadje als decalvel formaat A5 met een tweehondertal nummerborden uit de periodes 1951 tot 1961,  1962 tot 1972 en 1971 tot 1973.
De nummerborden zijn individuele decals (kwaliteit en genre  ATL decals), dus hoeven niet telkens nauwkeurig uitgesneden te worden.
Een vel zou bij een bestelling van 100 stuks op tussen de 7,60 en 8,00 euro komen.
Zijn er eventueel geinteresseerden in zo'n decal vel of eventueel een handelaar die deze zou willen verdelen.
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

goed idee Peter zoek al een tijdje achter, ik doe mee +1 dus.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Nog een tip die ik ook gebruikt met de Duitse Tl decals: Als de ondergrond oneven is, gebruik ik een zeer dun (0,25 mm) Evergreen profiel van geschikte breedte, dat ik met mijn cutter van lengte snij.
Je kan zo'n stukje natuurlijk ook zelf uit een blad plasticard snijden
Kleef dit op de plaats waar de nummerplaat moet komen en je hebt een egale ondergrond.
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

Spijtig,

tijdperk klopt niet, rij periode V - VI
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

just4fun

Citaat van: Peter op 31 januari 2014, 10:17:26 AM
Geruime tijd geleden heeft Luc voor mij eens een blaadje met Belgische nummerplaten in H0 gemaakt. Aan de hand van dat blaadje heb ik eens een prijs offerte gevraagd voor zo'n blaadje als decalvel formaat A5 met een tweehondertal nummerborden uit de periodes 1951 tot 1961,  1962 tot 1972 en 1971 tot 1973.
De nummerborden zijn individuele decals (kwaliteit en genre  ATL decals), dus hoeven niet telkens nauwkeurig uitgesneden te worden.
Een vel zou bij een bestelling van 100 stuks op tussen de 7,60 en 8,00 euro komen.
Zijn er eventueel geinteresseerden in zo'n decal vel of eventueel een handelaar die deze zou willen verdelen.
Als ik u goed begrijp, Peter, hebt gij die borden op file? Is het dan niet mogelijk om zelf af te printen op decalpapier van bijvoorbeeld PB Messingmodelbouw?
In ieder geval is dit ook voor mij een goed idee.
Paul

PeterVG

Peter, deze Peter was al een tijdje op zoek naar nummerplaten geschikt voor de jaren 50 en 70.
Dus ja, mochten de decalvellen beschikbaar worden voor HO dan ben ik een koper.

Peter

Paul, dat zou inderdaad mogelijk zijn, alleen, moet je dat witte decalfilm hebben.
De bijkomende problemen zijn: Kleuren via de printer verbleken gemakkelijk. Je moet ook een fixing agent hebben of de kleur verdwijnt grotendeels als je de decal in water dompelt, en... je moet die nummerplaten dat wel een voor een nauwkeurig uitknippen (niet makkelijk)
en laat ons eerlijk zijn...ong. 8 euro voor een vel met 2 x 200 nummerborden is niet duur .
Met vriendelijke groeten
Peter

liefhebber

hoi,

Ook mij mag je er eentje bestellen.

gr
Peter

janieburton

dieselfreak

MC

DIORAMABOUWER

Hallo Peter,ik ben ook kandidaat koper,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Hervé

Zijn - waren-? als stickers beschikbaar bij MTE voor verschillende tijdperken en in verschillende schalen.

GroeteN,
Hervé

Gerolf

Zelf afdrukken op decalpapier is best haalbaar, heb ik al gedaan.
Op transparante decal, en gekleefd op een passend stukje wit styreen
Maar het is natuurlijk wel wat "werk" - ook om de kleur te beschermen

... en voor 8 Euro kan je inderdaad niet sukkelen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GDE

Ik zou ook wel zo'n nummerborden willen kopen . Hou ons op de hoogte he  ;)

just4fun

Citaat van: Peter op 31 januari 2014, 14:38:51 PM
... en laat ons eerlijk zijn...ong. 8 euro voor een vel met 2 x 200 nummerborden is niet duur .
Inderdaad, dat is ook niet wat ik bedoel.
In ieder geval: count me in.
Paul